دانشگاه آزاد اسلامی به سوی فناورشدن و کارآفرینی پیش می‌رود

رئیس شورای تخصصی پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان گفت: برخلاف سایر دانشگاه‌ها که آموزش‌محور هستند، دانشگاه آزاد اسلامی به سوی فناورشدن و کارآفرینی برای دانشجویان پیش می‌رود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از واحد کرمان، مریم کاظمی‌پور در آیین تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان که به‌مناسبت هفته پژوهش در واحد کرمان برگزار شد، اظهار کرد: شکل‌گیری موفقیت‌های گسترده حوزه پژوهش در دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان نشانه یکدلی و وحدت بین همه ارکان این دانشگاه در سطوح مختلف است.

وی افزود: برخلاف سایر دانشگاه‌ها که آموزش‌محور هستند، دانشگاه آزاد اسلامی به سوی فناورشدن و کارآفرینی برای دانشجویان پیش می‌رود.

رئیس شورای تخصصی پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان نقش استادان پرتلاش و دانشجویان مستعد دانشگاه آزاد اسلامی را در شکل‌گیری دانشگاهی کارآفرین حائز اهمیت دانست و تصریح کرد: نیروی خلاقیت و ابتکار جوانان و دانشجویان باید به‌وسیله تجربه و دانش استادان به نتیجه مطلوب برسد و مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی در این مسیر حامی تمام پژوهشگران خواهند بود.

کاظمی‌پور با اشاره به فوت ناگهانی مجید غلامحسین‌پور عنوان کرد: حوزه پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان یکی از باتجربه‌ترین و کلیدی‌ترین مهره‌های خود را از دست داد و بی‌شک جای خالی وی تا سال‌ها در این حوزه مشهود خواهد بود.

وی بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران مقام شانزدهم تولیدات علمی را در دنیا به خود اختصاص داده است که در بسیاری از رشته‌ها مانند هوافضا، نانو، زیست‌فناوری، سلول‌های بنیادی و فناوری هسته‌ای جایگاه بسیار مطلوبی را در منطقه داریم.

رئیس شورای تخصصی پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان ادامه داد: همه این پیشرفت‌ها و افتخارات به دست جوانان و استادان باتجربه محقق شده است و در این راه شهدای بسیاری را تقدیم کردیم که دانشجویان باید با قدردانی جایگزین مناسبی برای آنها باشند.

کاظمی‌پور خاطرنشان کرد: برای توسعه مراکز رشد، انتشار مجلات و گسترده‌شدن پژوهش‌ها نیازمند همت همه استادان و دانشجویان هستیم و بی‌شک در این مسیر هر خدمتی لازم است، انجام خواهیم داد.

وی تأکید کرد: در شرایط تحریمی کنونی از همه استادان می‌خواهیم در زمینه جذب و نخبه‌پروری از میان دانشجویان بیش از گذشته پیشگام باشند تا شاهد شکست دوباره دشمنان و به نتیجه‌رسیدن منویات مقام معظم رهبری باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1046041

وب گردی

وب گردی