باید دستاوردهای فناورانه را به بازارهای جهانی سوق دهیم

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: تحریم‌ها، فشار غیر انسانی و ناعادلانه به ما وارد کرده و باید با تکیه بر توان داخلی و برنامه ریزی جدی دستاوردهای فناورانه را به سمت بازارهای جهانی سوق دهیم.

به گزارش خبرنگار گروه علم، فناوری ایسکانیوز، منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در مراسم تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر کشور و افتتاحیه مشترک بیستمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن‌بازار و هفتمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران ساخت ضمن تبریک به مناسبت هفته پژوهش اظهار کرد: نمایشگاه پژوهش سالانه یادآور تلاش‌های فراوان دانشگاهیان برای اعتلای کشور است و اعتقاد داریم که آینده درخشان کشور متعلق به جوانان است.

وی افزود: دستاوردهای ارزشمندی در زمینه پژوهش و فناوری در کشور انجام شده و از اواسط دهه ۷۰ اقدامات پژوهشی مثبتی آغاز شده است. همچنین برای ارتقای جایگاه علمی کشور اقدامات صورت گرفته که باید در آینده نیز ادامه پیدا کند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بیان کرد: از اواسط دهه ۸۰ در حوزه‌های فناوری، فعالیت‌های جدی داشته‌ایم و در زمینه اقتصاد دانش‌بنیان موفق عمل کردیم. «ما می‌توانیم» شعاری است که به آن ایمان داریم و در این نمایشگاه بروز و ظهور پیدا کرده است.

غلامی عنوان کرد: تحریم‌ها، فشار غیر انسانی و ناعادلانه به ما وارد کرده است و باید به توان داخلی تکیه کنیم و این امر تثبیت شود. علاوه بر این با نگاه برنامه‌ریزی شده می‌توانیم دستاوردهای فناورانه را به سمت بازارهای جهانی سوق دهیم.

وی خاطرنشان کرد: نیروی انسانی بسیار توانمندی در کشورمان داریم و باید از این ظرفیت به خوبی استفاده کنیم تا بتوانیم قله‌های علم و فناوری را فتح کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1046050

وب گردی

وب گردی