لزوم مبارزه با اقتصاد نفتی از طریق اکوسیستم فناوری

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با تاکید بر تقویت و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: باید به واسطه شرکت‌های دانش‌بنیان با اقتصاد نفتی مبارزه کنیم زیرا در این شرکت‌ها جوانان زیر ۳۰ سال فعالیت‌های شگرفی انجام می‌دهند.

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری ایسکانیوز، سورنا ستاری در مراسم تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر کشور و افتتاحیه مشترک بیستمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن‌بازار و هفتمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران ساخت اظهار کرد: در شرایط فعلی کشور، برای آموزش هزینه زیادی شده است و تاکنون چنین هزینه‌ای برای پژوهش صورت نگرفته بود و باید از این فرصت استثنایی به نحو مطلوب استفاده کنیم.

وی افزود: در زمان کنونی همه مردم در مورد شرکت‌های دانش‌بنیان صحبت می‌کنند در صورتی که در ۸ سال پیش فقط مسئولان از این شرکت‌ها نام می‌بردند و جای بسی افتخار است که شاهد فرهنگ دانش‌بنیان در سطح جامعه هستیم.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری بیان کرد: اعتماد مردم به شرکت‌های دانش‌بنیان و این اکوسیستم جدید افزایش یافته است؛ در این شرکت‌ها جوانان زیر ۳۰ سال فعالیت‌های شگرفی انجام می‌دهند و باید به واسطه شرکت‌های دانش‌بنیان با اقتصاد نفتی مبارزه کنیم.

ستاری عنوان کرد: ایجاد اشتغال برای جوانان یکی از نتایج و دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان است. بیش از ۶ هزار استارتاپ و ۴ هزار و ۶۰۰ شرکت دانش‌بنیان داریم که باید از ظرفیت این مجموعه‌ها استفاده کنیم.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم فروش محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان افزایش پیدا کند و جوانان این مرز و بوم پله‌های ترقی را با موفقیت طی کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1046052

وب گردی

وب گردی