کارگاه آشنایی با پیشگیری، مراقبت و درمان اولیه سوختگی ها در واحد اصفهان برگزار شد

کارگاه آشنایی با پیشگیری، مراقبت و درمان اولیه سوختگی ها در منزل و محیط کار، همزمان با روز پژوهش در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) برگزار شد.

نرگس صادقی، رئیس مرکز تحقیقات سلامت جامعه واحد اصفهان گفت: کارگاه آشنایی با پیشگیری، مراقبت و درمان اولیه سوختگی ها در منزل و محیط کار در سطح عمومی، با همکاری مرکز اورژانس و فوریت های پزشکی بیمارستان سوانح و سوختگی امام موسی کاظم(ع) اصفهان و با هدف ارتقاء آگاهی عمو‌می در زمینه پیشگیری و درمان اولیه سوختگی ها برگزار شد و همانگونه که پیش بینی می شد، با استقبال قابل توجهی روبرو شد.

وی خاطر نشان کرد: بر اساس اعلام منابع رسمی، آمار سوختگی در کشور ما هشت برابر استانداردهای جهانی است و متاسفانه بعد از حوادثی از قبیل تصادفات که عامل اصلی مرگ و میر در جامعه محسوب می شود، سوختگی در رتبه دوم قرار دارد.

عضو هیات علمی واحد اصفهان(خوراسگان) ضمن بیان مولفه های اصلی و موثر در پیشگیری و رسیدگی به‌ موقع در انواع سوختگی ها تاکید کرد: کاهش آمار مرگ و میر سوختگی نیاز به بهبود فرهنگ عامه مردم، ارتقاء آگاهی جامعه، استفاده نکردن از روش‌های عامیانه برای درمان و جلوگیری از آلوده شدن زخم‌های سوختگی و ارجاع به موقع به مراکز درمانی اختصاصی سوختگی دارد.

صادقی افزود: برای دستیابی به این هدف نیاز به یک همت ملی و یک تلاش دسته جمعی داریم که همکاری خوب رسانه های جمعی، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، آموزش و پرورش، وزارت صنایع، شرکت برق و سایر مراجع مربوطه را در آموزش، اطلاع رسانی، نظارت و کنترل و ارتقای فرهنگ پیشگیری میطلبد، زیرا سوختگی افزون بر درد و رنج و هزینه فراوان، عوارض جسمی، روانی، اقتصادی و اجتماعی فراوانی به دنبال دارد که بیماران بعد از درمان باید تا مدت ها و گاه تا پایان عمر با آن دست و پنجه نرم کنند.

انتهای پیام /

کد خبر: 1046054

وب گردی

وب گردی