برچسب گذاری اطلاعات غلط توسط اینستاگرام

اینستاگرام اعلام کرد که برای تلاش در جهت جلوگیری از منتشر شدن مطالب نادرست آن‌ها را علامت گذاری می کند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، اینستاگرام اعلام کرد که برای برخی از پست‌های ساختگی پرچم گذاری خواهد کرد تا جلوی انتشار مطالب جعلی را بگیرد.

این برنامه به بررسی مطالب و درستی آزمایی آن‌ها در اینترنت می‌پردازد. از این جهت اگر مطلب کاذب به اشتراک گذاشته شده در فیسبوک در اینستاگرام نیز منتشر شود، برچسب گذاری خواهد شد؛ اگر محتوای کاذب اینستاگرام به فیس بوک نیز ارسال شود، روند مشابه را مشاهده خواهید کرد.

اگر پست‌های این چنینی را به کار ببرید شاهد یک «false information» خواهید بود که در مورد غلط بودن محتوا توضیح می‌دهد.

این غول رسانه اجتماعی تصریح کرد که در صورت دریافت مکرر این پرچم‌ها کاربران را از صفحات جستجو و هشتگ بیرون می‌کشند.

این برچسب زدن خودکار می‌تواند به مهار برخی از تلاش‌های مبهم‌تر برای گسترش اطلاعات نادرست کمک کند. این ویژگی جدید هنوز آنقدرها قوی نیست که جلوی تبلیغات سیاسی کاذب را بگیرد اما امیدها را برای جلوگیری از انتشار اکاذیب روشن‌تر می‌کند.

پیش از این اطلاعات نادرستی در مورد واکسیناسیون منتشر شده بود که این شرکت، رتبه بندی گروه های خبری منتشر کننده این اطلاعات غلط را کاهش داده و آنها را در قسمت جستجو در رده های پایین قرار داد. همزمان اینستاگرام اجازه هشتگ گذاری به آنها را نیز نداد. این شرکت همچنین اعلام کرد که تبلیغات حاوی اطلاعات نادرست درباره واکسیناسیون را قبول نمی کند و اطلاعات اشتباه در زمینه واکسیناسیون را حذف خواهد کرد.

علاوه بر این، براساس بیانیه شرکت، این تحریم تنها شامل موضوع واکسیناسیون نیست بلکه شامل تمام صفحاتی که حاوی اطلاعات نادرست در زمینه باورهای صحیح علمی هستند، می شود و در سراسر جهان اعمال خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1046066

وب گردی

وب گردی