فعالیت‌های یک‌ساله پژوهشکده چشم‌انداز و آینده‌پژوهی تشریح شد/ 7 پروژه تحقیقاتی به نهادهای مربوط ارسال شد

معاون اجرایی و پشتیبانی پژوهشکده چشم انداز و آینده پژوهی دانشگاه آزاد اسلامی فعالیت‌های یک‌سال گذشته این پژوهشکده را تشریح کرد.

فرشاد جعفروند معاون اجرایی و پشتیبانی پژوهشکده چشم انداز و آینده پژوهی دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، با اشاره به هفته پژوهش و آخرین فعالیت‌های این پژوهشکده گفت: پژوهشکده چشم انداز آینده پژوهی، در آستانه انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با کمیته امداد است که پیش‌نشست‌هایی برای انعقاد این تفاهم‌نامه برگزار شده است. حضور در نمایشگاهِ هفته پژوهش کمیته امداد و همچنین برگزاری 2 کارگاه دراین هفته برای مدیران، کارگروه‌ها و معاونت‌های کمیته امداد، از جمله خروجی‌های این پیش‌نشست‌ها محسوب می‌شود.

وی افزود: هدف پژوهشکده از انعقاد تفاهم‌نامه با کمیته امداد، پیشبرد مبانی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است که مورد استقبال کارشناسان و حمایت مسئولان مربوط نیز قرار خواهد گرفت.

جعفروند ادامه داد: حضور در جشنواره خواجه نصیر، طرح تحقیقاتی جذب و ارتقای اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها با رویکرد گام دوم، طرح کافه آینده و انتشار چندین کتاب با موضوعات مختلف، جزو مهم‌ترین فعالیت پژوهشکده طی یک‌سال گذشته بوده است.

معاون اجرایی و پشتیبانی پژوهشکده چشم‌انداز و آینده‌پژوهی گفت: این پژوهشکده، رویکرد اندیشگاهی را در دستور کار قرار داده و لذا به دنبال حل مسئله است؛ تمامی فعالیت‌های پژوهشکده مانند طرح تحقیقاتی جذب و ارتقای اعضای‌ هیئت‌علمی، براساس یک نیازسنجی انجام شده تا بتواند مسئله‌ای را در کشور حل کند. ورود به موضوعاتی مانند کنوانسیون پالرمو و FATF نیز جزو مهم‌ترین فعالیت پژوهشکده بوده است که توانسته حلقه واسطی میان اندیشکده‌های کشور ایجاد کند و براساس منویات مقام معظم رهبری و سیاست‌های بیانیه گام دوم، فعالیت داشته باشد.

وی تاکید کرد: کمک به اجرایی‌سازی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت و نقش ایران در قرن 15 هجری، در دستور پژوهشکده چشم‌انداز قرار گرفته که با رویکردهای علمی، آکادمیک و نظام‌مند بررسی شده‌اند.

جعفروند با اشاره به خروجی فعالیت‌های پژوهشکده چشم‌انداز تصریح کرد: خروجی فعالیت‌های پژوهشکده در قالب بسته‌های سیاستی، به مدیران و بخش‌های سیاست‌گذار ارسال شده است؛ به عنوان مثال، طرح تحقیقاتی جذب و ارتقای اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارسال شد که مورد استقبال این شورا و ریاست دانشگاه آزاد اسلامی نیز قرار گرفت.

معاون اجرایی و پشتیبانی پژوهشکده چشم‌انداز و آینده‌پژوهی در پایان خاطرنشان کرد: علاوه بر این اقدامات، چندین پروژه در دستورکار پژوهشکده قرار دارد که در صورت عملیاتی شدن اعلام خواهد شد. تا امروز نزدیک به 7 پروژه تحقیقاتی انجام شده که در قالب بسته‌های سیاسی به نهادهای مربوطه ارسال شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1046067

وب گردی

وب گردی