کسی پاسخگوی هواداران عصبانی نشد

تجمع اعتراضی هواداران استقلال مقابل وزارت ورزش و امور جوانان، سرانجام با دخالت پلیس به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز، تجمع اعتراضی هواداران استقلال مقابل وزارت ورزش و امور جوانان، بعد از یک ساعت و نیم با دخالت نیروی انتظامی و متفرق شدن هواداران استقلال به پایان رسید. این تجمع هواداران در اعتراضی به بلاتکلیفی این تیم و نامشخص بودن وضعیت استراماچونی سرمربی ایتالیایی تیم بود که شب گذشته در فضای مجازی بین هواداران استقلال هماهنگ شده بود.

این تجمع برای ساعت یازده صبح امروز هماهنگ شده بود اما تعدادی از هواداران از ساعتی قبل در محل حضور داشتند. هواداران استقلال به آرامی در محل جمع شدند و به بی تفاوتی وزارت ورزش نسبت به مشکلات باشگاه استقلال اعتراض کردند.

ترکیب جمعیتی

در بین هواداران استقلال می توانستی همه جور آدمی را ببینی. از چند پیرمرد و پیرزن که نقل خاطراتشان، ژیان منصور خان پورحیدری و حال و هوای تیم در دورانی جوانی شان بود تا پسر 9 ساله ای که با پدرش آمده بود تا بداند چرا استراماچونی سرمربی محبوبش در ایران حضور ندارد. حضور خانم ها همه پرنگ بود و نزدیک به بیست هوادار خانم آمده بودند و بسیار هم فعالیت داشتند. چند خانم مسن تر در جمع حضور داشتند که خودشان حکم لیدر را پیدا کردند و به محض ورود ماموران نیروی انتظامی با آنها صحبت کردند تا خیالشان راحت شود که قرار نیست تجمع آنها جمع شود.

همکاری نیروی انتظامی

نیروی انتظامی حدود ساعت یازده و بیست دقیقه به محل تجمع رسید. سربازان عقب ایستاده و درجه دارها محترمانه جلو آمدند و از جمعیت خواستند تا کنار بایستند تا ورودی خیابان بسته نشود. یکی از درجه دارها محترمانه از هواداران خواست که در پیاده رو قرار بگیرند و مانع از رفت و آمد نشوند تا پلیس مجبور به دخالت نشود. همکاری نیروی انتظامی و هواداران آرام استقلال تا دقایق پایانی عالی و نمونه بود هرچند در انتها کار کمی پچیده شد.

بی توجهی وزارت ورزش به صدای مردم

هوادارانی که مقابل وزارت ورزش حضور داشتند جواب می خواستند و در وزارت ورزش کسی نبود که پاسخ شان را بدهد. هیچ کدام از چهره های شناخته شده وزارت ورزش پیش نیامدند تا با هوادارانی صحبت کنند که از عملکرد آنها انتقاد می کردند. بی تفاوتی وزارت ورزش سرانجام بعد از یک ساعت به پایان رسید و یکی از کارمندان گمنام وزارت ورزش به پیش آمد تا با مرتضی هاشمی زاده، تنها پیشکسوت استقلالی حاضر در مراسم صحبت کند.

تنها 3 نفر حاضر شوند

وزارت ورزش درخواست داشت تا تنها 3 هوادار از بین هواداران حاضر در محل به داخل بروند تا با نمایندگان وزارت ورزش صحبت کنند. پیشنهادی که با موافقت هواداران خشمگین حاضر در محل همراه نشد و در نهایت آتش خشم هواداران آرام و منطقی را نیز برانگیخت. آنها انتظار داشتند تا یکی به پرسش های آنها پاسخ بدهد نه اینکه بخواهند هواداران را به چند دسته تقسیم کنند. در نهایت هواداران استقلال به این درخواست پاسخ منفی دادند.

حضور فتح اله زاده

در میانه خشم هوادارانی که به تدریج عصبانی می شدند و فضایی که به سرعت به سمت تندروی می رفت، علی فتح اله زاده از راه رسید. هواداران استقلال با دیدن او حسابی تشویقش کردند اما دقایقی بعد که صحبت هایش را شنیدند اجازه تداوم بحث را به او ندادند. فتح اله زاده کوشید تا با آرام کردن هواداران استقلال به آنها اطمینان بدهد که وزارت ورزش هر آنچه در توانش بود را انجام داده. او تاکید کرد که قصد داشته تا پنجشنبه گذشته حکم بگیرد تا بتواند در این چند روز کار را جمع کند اما حکمی به او داده نشد. با این همه او تاکید کرد که می خواهد به استقلال بیاید تا به تیم کمک کند و دوست دارد با استراماچونی کار کند و می داند که تمام تلاش ها برای بازگرداندن او صورت گرفته است. او چند ساعت وقت دارد تا پاسخ استقلال را بدهد.

هواداران استقلال با شنیدن این صحبت ها نسبت به او اعتراض کردند، چرا که انتظار نداشتند صحبت های وزیر ورزش را از دهان او بشنوند. اعتراض ها به او و این صحبت ها بالا گرفت و تلاش های وی برای تبیین این نکته که شاید به خاطر مسئله تحریم مشکل استرا حل نشود، خشم آنها را بیشتر کرد. در نهایت هواداران با شعار «اس اس بی استرا نمی خوایم نمی خوایم» از او خواستند تا بدون سرمربی ایتالایی به استقلال باز نگردد.

تلاش های مدیر اسبق استقلال برای آرام کردن هواداران به جایی نرسید و او سرانجام در میان مشایعت کلامی نه چندان محبت آمیز هواداران خشمگین به داخل وزارت ورزش رفت.

شعار علیه وزیر پرسپولیسی و ورود نیروی انتظامی

با تندتر شدن فضا و بالا گرفتن اعتراضات، تعدادی از هواداران شعار «وزیر پرسپولیسی نمی خوایم نمی خوایم» سر دادند. در چنین شرایطی و با افزایش نیروهای انتظامی حاضر در صحنه، دستور پایان تجمع صادر شد و هواداران توسط پلیس متفرقه شدند. حضور ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی و تهدید به توقیف اتوموبیل ها و موتورسیکلت های پارک شده در کنار خیابان نیز کافی بود تا هواداران با دستور پلیس ناچار به ترک محل شوند.

این البته پایان ماجرا نبود و تعدادی از هواداران استقلال به سمت باشگاه استقلال رفتند تا آنجا تجمع کنند.

پایان پیام/

کد خبر: 1046093

وب گردی

وب گردی