معرفی جاذبه های دیدنی مالزی

مسجد کریستال این معبد به خاطر معماری خاص و خیره کننده به عنوان یکی از پربازدید ترین مناطق گردشگری مالزی به حساب می آید

به گزارش ایسکانیوز کشور مالزی با دارا بودن مناطق بکر طبیعی و عرصه وسیعی از طبیعت و ساحل دست نخورده همچنین سواحل و جزیره های غنی که میراث تاریخی بسیار غنی دارد در مقابل زندگی شهری پر زرق و برق به کشور تضاد ها بدل گردیده است . , همین امر باعث شده گردشگران بیشماری برای بازدید از همین تضاد ها و دیدن شهرهای مدرن در کنار فرهنگ و تاریخ کهن آن به این مناطق سرازیر شوند. قصد آن داریم تا شما را با جای جای آن آشنا کنیم و اگر قصد سفر به این منطقه را دارید تصمیم درستی گرفته اید زیرا در این جا با هر سلیقه ای که باشید تفریحی و لذتی فراهم آمده است از معابد با معماری های خاص گرفته تا جنگلها و سواحل بکر همه و همه ارزش بازدید از آن را صد چندان نموده است .

شهر کوالالامپور – پایتخت مالزی

این شهر یکی از مناطق اصلی گردشگری در مالزی است که برجهای دو قلو پترو ناس با ارتفاع 452 متر از جاذبه های اصلی شهر محسوب می شود و امروزه بعنوان نماد پیشرفت اقتصادی کشور مالزی نیز قلمداد می شود . کوالالامپور در طول حدود صد سال گذشته دارای پیشرفت چشمگیری بوده در زمینه اقتصاد و شهر نشینی بوده و از هیچ، به شهری مدرن و پر جنب و جوش تبدیل شده است. تا جایی که مقصد بسیاری از گردشگران از سراسر دنیا ست . مناظر بکر و سواحل زیبا تا معماری مدرن و پیشرفته همگی زینت بخش آن بوده است . علاوه بر برجهای دو قلو پتروناس محله چینی ها (china town) نیز نماد سنت‌ها و فرهنگ غنی مردمان این دیار است . این شهر با دارا بودن امکاناتی نظیر هتل های بیشمار با قیمت مناسب و رستورانهای متنوع و مراکز تفریحی بیشمار باعث جذب گردشگران زیادی گردیده است .که همگی مسبب رشد روزافزون صنعت گردشگری این کشور گردیده است.

پارک ملی کوالالامپور

پارک ملی یا تامان نگارا عرصه خاص برای زیست گونه های متعدد و کمیاب جانوری نظیر : ببر هندوچینی , کرگدن سوماترایی و گاو وحشی مالایی و فیل آسیایی است و از این لحاظ مکانی بسیار غنی از دید زیست شناسان است . این مکان که در مدت زمانی کوتاه و در سال های ۱۹۳۸ و ۱۹۳۹ با وسعتی بیش از ۴۳۴۳ کیلومتر مربع در این شهر افتتاح شد و از همان زمان به یکی از نقاط اصلی گردشگری این شهر تبدیل گردید.

معبد باتو کِیوز

این معبد در 13 کیلومتری شمال شهر کوالالامپور قرار دارد که یکی از پربازدیدترین جاذبه های گردشگری شهر کوالالامپور می باشد، و دارای قدمتی در حدود صد سال می باشد . و متشکل از یک تپه آهکی و سه غار و یک غار کوچکتر است . معبد باتو کیوز دارای بت ها و مجسمه هایی در بنای غارهای اصلی و اطراف آن است به علت نزدیکی به تپه ها و مجموعه غارهای اطرافش و همچنین رودخانه باتو که در پشت این تپه واقع شده است، به معبد غارهای باتو شهرت دارد. با توجه به نظریه زمین شناسان قدمت این غارهای آهکی به چیزی در حدود 400 میلیون سال پیش باز می گردد، به همین علت این معبد یکی از نمادهای مهم مذهبی در دین هندوست.

غار مقدس که بزرگترین و محبوب ترین غار در باتو کیوز می باشد دارای سقفی قوس دار است که ارتفاع آن به صد متر می رسد. ، و چندین عبادتگاه هندو در آن قرار دارد . در پایین تپه باتو دو غار دیگر قرار گرفته اند که یکی از آنها غار گالری هنری و دیگری غار موزه می باشد و در هر کدام تعداد بسیاری مجسمه و نقاشی هندو را به نمایش گذاشته شده است.

مسجد جامع کوالالامپور

این بنا از قدیمی ترین مساجد مالزی است . این مسجد در نقطه تلاقی دو رود کلانگ و گومباک احداث گردیده است . و مورد توجه مسلمانان این کشور است و روزانه 5 نوبت گلبانگ اذان از گلدسته های آن برای ادای فریضه نماز شنیده می شود . لازم به ذکر است این مسجد توسط معماری به نام هوبوک، و در سال ۱۹۰۹ بنا نهاده شد. همچنین تور اروپا ارزان سفر باتو را از دست ندهید.

مسجد کریستال

این معبد به خاطر معماری خاص و خیره کننده به عنوان یکی از پربازدید ترین مناطق گردشگری در کشور به حساب می آید. این بنا از فولاد، شیشه و کریستال ساخته شده و به همین دلیل چهره ای بسیار زیبا و در عین حال مدرن دارد و در ایالت کوالا ترنگانو قرار دارد . به محض دیدن نمای آن و ورود به داخل آن مجذوب این همه هنر و خلاقیت خواهید شد .

شهر بوکیت تینگی

این شهر کوچک اما دیدنی با نمایی از خانه های ساخته شده به سبک معماری اروپایی در امتداد بزرگراه کوالالامپور-کاراک و در 48 کیلومتری از شهر قرار دارد . این منطقه در میان جنگلهای انبوه و سرسبز قراردارد و اطراف آن پر است از مزارع چای و باغات میوه اما اکثر گردشگران نه به خاطر این مناظر طبیعی بلکه بخاطر سبک معماری خاص و اروپایی اش و دسترسی به هتلهای لوکس این منطقه را بر می گزینند. این مکان در فاصله ای کوتاه در مجاورت تپه جِنتینگ هایلند قرار گرفته و به همین دلیل یکی از توقفگاه های مشهور گردشگرانی است که به این منطقه تفریحی عظیمت کرده و یا از آن باز می گردند. همچنین به این شهر لقب کولمار داده اند که نام شهری در کشور فرانسه است و از نظر زیبایی آن را به این منطقه تشبیه می کنند.

کد خبر: 1046099

وب گردی

وب گردی