تولید انبوه و عرضه ماسک‌های نانو برای مقابله با آلودگی هوا

یک شرکت نانویی پس از دریافت گواهی‌نانومقیاس برای ماسک تنفسی حاوی نانو الیاف، تولید انبوه این ماسک‌ها را آغاز کرد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، در روزهای سرد و آلوده نیمه دوم سال، یکی از راهکارهای کاهش اثرات آلودگی‌ هوا استفاده از ماسک‌های تنفسی است. هدف از استفاده این ماسک‌ها جلوگیری از ورود ذرات آلاینده به دستگاه تنفسی انسان است. اما بخشی از ذرات آلاینده هوا ابعادی زیر ۲.۵ میکرون دارند که بخش عمده‌ای از آن‌ها به‌راحتی از ماسک‌های معمولی عبور می‌کنند. امروزه ماسک‌های تنفسی ارتقا یافته با لایه نانوالیاف می‌توانند جلوی عبور این ذرات میکرونی را بگیرند و از دستگاه تنفسی در برابر ریزترین ذرات و آلاینده‌‌ها محافظت کنند.

یک شرکت نانویی پس از دریافت گواهی‌نانومقیاس برای ماسک تنفسی جاذب گرد و غبار، تولید انبوه خود را آغاز کرد. این شرکت که در حوزه تولید ماسک سابقه‌ای ۲۰ ساله دارد، به تازگی توسعه فناوری ماسک‌های نانویی را آغاز کرده که پس از طی مراحل فنی برای اخذ گواهی‌ نانومقیاس، این نوع ماسک‌های نانویی را به تولید انبوه رسانده است.

بهمن عبدی، مدیرعامل یک شرکت نانویی گفت:در حال حاضر با ظرفیت تولید روزانه ده هزار ماسک کار را شروع کرده‌ایم و ظرفیت تولید تا بیست‌ هزار ماسک نانویی در روز نیز وجود دارد.

عبدی درباره توسعه بازار این محصول نانویی افزود: با توجه به سابقه‌ دو دهه‌ای در تولید ماسک، مشتریان زیادی در بازار داریم بنابراین برای فروش این ماسک‌های جدید مشکل بازاریابی نداریم، هرچند از ظرفیت‌های موجود نظیر شبکه‌های اجتماعی و فروشگاه‌های مجازی نیز برای معرفی این ماسک‌ نانویی استفاده می‌کنیم.

وی درباره مزیت‌های این ماسک گفت: ماسک‌های نانویی که شرکت ایمن ماسک آذر تولید می‌کند، می‌توانند ذرات آلودگی را با قدرت بیشتری جذب کند، دلیل این امر وجود نانوالیاف در ساختار این ماسک‌ها است. برای ایجاد نانوالیاف، پارچه را به یکی از شرکت‌های داخلی داده و فرآیند لایه‌نشانی نانوالیاف را برون‌سپاری کرده‌ایم. هر چند برای خرید دستگاه تولید نانوالیاف برنامه‌ریزی‌ها انجام شده و به زودی این دستگاه از یک شرکت ایرانی خریداری خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1046147

وب گردی

وب گردی