۱۴ میلیون تن کالای اساسی در بندر امام خمینی(ره) تخلیه شد

مدیرکل دفتر حمل و نقل کالا سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور گفت: در8 ماهه نخست سال جاری ۱۴ میلیون تن کالای اساسی در بندر امام خمینی(ره) تخلیه و به مقاصد حمل شد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، غلامحسین دغاغله امروز چهارشنبه در آیین گرامیداشت هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری که در فرهنگسرای شهر اراک برگزار شد، با اشاره به سه رخداد مهم که سازمان راهداری کشور در سال جاری با آن مواجه بود گفت: در ابتدای سال 98 کشور با مشکل سیل مواجه بود و سه استان لرستان، خوزستان و گلستان بیشترین درگیری را در این حوزه داشتند ولی سازمان راهداری کشور به خوبی به موضوع ورود کرد و استان‌های مختلف مکلف به خدمات رسانی در سه استان مذکور شدند.

وی گفت: استان مرکزی متولی بازگشایی محورهای مواصلاتی شهرستان الگودرز شد که خوشبختانه کارنامه موفقی را بر جای گذاشت.

دغاغله با اشاره به برگزاری مراسم ویژه اربعین و جابجایی زائران گفت: در سال جاری با افزایش ۸۱ درصدی زائران اربعین حسینی مواجه شدیم که با برنامه ریزی انجام شده کار دشوار مدیریت در این عرصه انجام شد به طوری که ۲ میلیون زائر بدون کوچکترین نقص و اخلال به کمک هشت هزار دستگاه اتوبوس و تعدادی مینی بوس و سواری جابجا شدند و تمام نواقص سال گذشته جبران شد.

وی با اشاره به رخداد سوم کشور و موضوع جابجایی کالاهای اساسی گفت: متاسفانه دشمن به مانند سال ۶۲ که اخلالی را در سیستم حمل و نقل کشور ایجاد کرد در سال ۹۸ با شدت بیشتری وارد شد و با وضع تحریم های ظالمانه علیه کشور بحث معیشت و تامین کالاهای اساسی مردم را مورد هدف قرار داد، بر همین اساس با توجه به ورود کشتی های حامل کالاهای مورد نیاز در بنادر کشور، ستادی تشکیل و همزمان با برداشت محصول و لزوم حمل محصولات کشاورزان، کار حمل بار کشتی ها با جدیت آغاز شد و با دستور معاون اول رییس جمهوری راهداری و راه و شهرسازی تمامی وظایف تخلیه بار را به صورت ویژه دنبال کردند و اولویت اول حمل کالای اساسی قرار گرفت.

وی تاکید کرد: با همت رانندگان و ستاد مرکزی ظرف8 ماه نخست سال ۱۴ میلیون تن کالای اساسی کشور از بندر امام تخلیه و به مقاصد حمل شد که به لحاظ وزنی، نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۳ درصد و به لحاظ سفر ۴۷ درصد رشد در بحث حمل و نقل کالای اساسی کشور حاصل شد و تحقق این امر تنها حاصل وحدت و همدلی رانندگان و مدیران استان و شخص وزیر راه و شهرسازی بود.

مدیرکل دفتر حمل و نقل کالا سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور اضافه کرد: ۶۷ درصد کالاهای وارده به کشور از بندر امام ترخیص می شود و وزیر راه و شهرسازی در امر ترخیص کالاها نظارت مستقیم داشت. خوشخبتانه امروز ذخایر استراتژیک کشور تامین است و این امر مرهون تلاش سیستم حمل و نقل و راهداری کشور است.

وی در خصوص برخی مشکلات رانندگان همچون پایه حقوق مستمری بگیران گفت: در این راستا روز گذشته کمیسیون اجتماعی تشکیل و موضوع مورد بحث قرار گرفت. ضریب ۱.۴ در حال افزایش است و تنها باید با سازمان تامین اجتماعی و صنف رانندگان به جمع بندی برسیم.

دغاغله افزود: در بحث بیمه تکمیلی در مرحله اول، رانندگان به همراه همسران خود تحت پوشش قرار گرفتند و در مرحله دوم دو نفر از فرزندان رانندگان نیز تحت پوشش قرار گرفتند و اخیرا به مناسبت هفته حمل و نقل رانندگان دارای فرزند معلول یا بیمار خاص تحت پوشش قرار می گیرند و تلاش می شود که سطح پوشش بیمه تکمیلی رانندگان افزایش یابد.

مدیرکل دفتر حمل و نقل کالا سازمان راهداری و حمل و نقل کشور بر ضرورت توسعه شرکت های حمل و نقل هوشمند به جهت افزایش بهره وری در این حوزه اشاره کرد و گفت: لازم است به مانند توسعه حمل و نقل هوشمند در درون شهر در خارج از شهر نیز این فناوری توسعه یابد و بر همین اساس، اخیرا نوبت مجازی در بنادر، سیستم اثر انگشت، سیستم پلاک خوان و ارتباط پایانه با بنادر راه اندازی شده است.

گفتنی است، در این آیین از تعدادی از فعالان حوزه راهداری، حمل و نقل و مدیریت بحران استان تجلیل شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1046199

وب گردی

وب گردی