سند جامع ضوابط و معیارهای مکان‌یابی فضاهای آموزشی تدوین شد

معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی مدارس کشور از تدوین سند جامع ضوابط و معیارهای مکان‌یابی فضاهای آموزشی خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از پایگاه اطلاع رسانی سازمان نوسازی مدارس کشور، داریوش ورناصری با تاکید بر اهمیت استانداردسازی و توجه به الگوهای توسعه پایدار و آمایش سرزمین در فضاهای آموزشی اظهار کرد: مکان‌یابی فضاهای آموزشی، مبتنی بر آمایش سرزمین و تحولات جمعیتی، مستلزم تدوین شاخص‌ها و معیارهای تخصصی و مدل‌سازی آنها در قالب یک نظام هوشمند الکترونیکی است.

وی ادامه داد: برای تحقق این اهداف، سازمان نوسازی مدارس کشور طرح مطالعاتی استقرار نظام مکان‌یابی و تخصیص مدارس آمایش سرزمین و تحولات جمعیتی را در دستور کار خود قرار داد تا تدوین شاخص‌ها، طراحی و استقرار نظام مکان‌یابی به طور استاندارد و هوشمند انجام شود.

معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی مدارس کشور بیان کرد: سند تدوین شاخص‌ها و ضوابط مکان‌یابی مدارس براساس اطلاعات و بررسی‌های موجود تهیه شده است و در این فرایند از پایان‌نامه‌‌ها، نظرات کارشناسان سازمان نوسازی مدارس، سازمان برنامه و بودجه و وزارت راه و شهرسازی و حمایت‌های دانشکده‌های معماری و نقشه‌برداری به ویژه دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی به عنوان مجری طرح بهره گرفته شده است.

ورناصری با بیان اینکه این سند در پنج فصل تنظیم شده است، تصریح کرد: مدل مفهومی فرایند مکان‌یابی و تخصیص فضاهای آموزشی، محدودیت‌های استقرار فضاهای آموزشی، معیارهای موثر در استقرار فضاهای آموزشی، ضوابط مکان‌یابی و تخصیص فضاهای آموزشی و تعاریف واژه‌ها در این سند به طور مشروح تبیین شده است.

وی با اشاره به اینکه این سند مبتنی بر امکانات و شرایط اقتصادی و سیاست‌های نظام آموزشی و سند تحول بنیادین است، بیان کرد: رعایت معیارها و ضوابط در فرایند مکان‌یابی و تخصیص فضاهای آموزشی الزامی است و این سند به عنوان یک دستورالعمل مورد استفاده کارشناسان، طراحان و مهندسان مربوطه مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1046203

وب گردی

وب گردی