آمار جدیدی از کاربران اندروید منتشر شد

آمار کاربران نسخه‌های مختلف اندروید به طور غیر‌رسمی منتشر شد. این در حالی‌ست که گوگل همواره از انتشار آمار کاربران اندروید خودداری می‌کند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، درحالی‌که Google در ابتدای هر ماه میزان استفاده از نسخه‌های Android را اعلام می‌کرد؛ اما با گذشت هفت ماه از تمدید نمودار میزان استفاده از اندروید هیچ داده‌ جدیدی منتشر نشده است.

درک این موضوع که چرا Google نمی‌خواهد این آمار را منتشر کند، کار سختی نیست. به نظر می‌رسد از آنجا که ده‌ها سازنده تلفن مختلف وجود دارد، ماه‌ها طول می‌کشد تا نسخه‌های جدید به دستگاه‌ها برسند. عدم وجود این ساختار پراکنده در مورد اپل، به IOS قدرت بسیار خوبی می‌بخشد.

گوگل نمودار نرخ استفاده از Android را به‌روز نمی‌کند

هنگامی که نسخه جدیدی از iOS منتشر شد، در مدت زمان کوتاه به بالاترین میزان استفاده خود می‌رسد؛ ولی در نسخه‌های جدید اندروید یک سال طول می‌کشد تا دارای 10‌درصد سهم بشود.

در حالی که چند روز از سال 2019 باقی مانده است، سایتی نرخ استفاده غیر رسمی استفاده کنندگان از نسخه اندروید Pie را منتشر کرده است و نشان می‌دهد که در ماه می میزان استفاده از این نسخه 10.4‌درصد بود.

طبق این نمودار، نسخه Pie تقریباً در نیمی از دستگاه‌های اندرویدی با 48درصد نصب شده است. نسخه Oreo حدود 23‌درصد، نسخه Nougat حدود 12‌درصد، نسخه Marshmallow دارای 8درصد استفاده هستند.

توجه داشته باشید که این نمودار با در نظر گرفتن کاربرانی که در طول سال 2019 از سایت بازدید کرده‌اند، ایجاد شده است. سیستم عامل iOS 13 که در ماه سپتامبر منتشر شد، در حال حاضر توانسته از میزان استفاده 70‌درصدی فراتر برود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1046249

وب گردی

وب گردی