اتحاد حوزه و دانشگاه رمز پیشرفت علمی کشور

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس گفت: اگر دانشگاه و حوزه با یگدیگر تعاملات علمی داشته باشند، می‌توانند پیشرفت‌های بسیاری برای کشور به ارمغان بیاورند.

امیرحسین محقق در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره وحدت حوزه و دانشگاه با بیان اینکه در سال‌های گذشته 2 مجموعه حوزه و دانشگاه به صورت واحد و تفکیک نشده با یکدیگر تعامل داشتند، اظهار کرد: با ورود تفکرات فراماسونی، سکولاری و دین گریزی به کشور قبل از پیروزی انقلاب؛ بین حوزه، دانشگاه، طلاب و دانشجویان فاصله افتاد.

وی ادامه داد: در سال‌های گذشته بزرگان دینی مانند ابوعلی سینا و بها الدین محمد بن حسین شیخ بهایی از عالمان عرصه علم نیز بودند و تفکیک بین دروس دینی یا حوزوی و علمی وجود نداشت؛ اما با گذشت زمان و تفکیک بین دروس حوزه و دانشگاه جدایی نیز بین این 2 مرکز به وجود آمد.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس با بیان اینکه امام خمینی(ره) بر وحدت حوزه و دانشگاه تاکید داشتند، گفت: بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، امام خمینی(ره) بر جایگاه و اهمیت حوزه و دانشگاه به عنوان 2 مجموعه تولید علم برای پیشرفت کشور تاکید داشتند و جدایی دانشجویان و طلاب را برای آینده علمی کشور خطر آفرین می‌دانستند.

فرمان تشکیل بسیج دانشجویی و طلاب در یک روز توسط امام خمینی(ره)

وی اضافه کرد: امام خمینی(ره) در 2 آذر سال 67 فرمان تشکیل بسیج در قشر دانشجویی و طلاب را در یک روز صادر کردند که نشان از اهمیت وحدت قطب تولید علم و دانش در کشور دارد.

محقق با انتقاد از افرادی که باعث تفرقه دانشگاه و حوزه در کشور می‌شوند، گفت: تحجرگرایی در حوزه‌های علمیه و دین ستیزی در دانشگاه‌ها آفت وحدت و اتحادیه دانشجویان و طلاب است، به‌همین منظور افرادی که وابسته به جریانات خارج از کشور هستند، برای رسیدن به اهداف خاص خود بر این جدایی دامن می‌زنند.

این فعال دانشجویی با تاکید بر اینکه دانشگاه و حوزه مکمل یکدیگر هستند، بیان کرد: علم دانشگاهی و حوزوی در راستای کارآمدی و نارکارآمدی بر یکدیگر تاثیرگذار هستند. به همان نسبت نیز اگر این مرکز علمی کشور با یگدیگر تعاملات علمی داشته باشند، می‌توانند پیشرفت‌های بسیاری برای کشور به ارمغان بیاورند.

وی ادامه داد: امام خمینی (ره) در بخشی از سخنرانی خود در سالگرد شهادت شهید مفتح، می‌فرمایند حوزه و دانشگاه باید در کنار یکدیگر باشند، این 2 مرکز به منزله دو بال است و کشور با یک بال قادر به پریدن و پرواز نیست.

اتحاد دانشگاه و حوزه رمز پیشرفت کشور

محقق بیان کرد: در حال حاضر کشور برای رسیدن به آرمان‌های خود در حوزه علم، پیشرفت، رشد و تعالی باید تمام تلاش خود را برای حفظ اتحاد بین این حوزه و دانشگاه انجام دهد. در چند سال گذشته با تلاش مسئولان و بزرگان دینی فعالیت‌های خوبی در این حوزه انجام شده است.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس عنوان کرد: متاسفانه برخی جریانات در کشور تلاش دارند با ایجاد شبهاتی طلاب را افرادی بی‌سواد و دانشجویان و دانشگاهیان را افرادی غرب‌گرا معرفی کنند که پایبند به اصول اولیه اسلام و انقلاب نیستند و از تفرقه بین 2 مرکز تولید کننده علم در کشور سود ببرند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: بسیج دانشجویی به همراه سایر تشکل‌های دانشجویی و انقلابی در دانشگاه‌ها وظیفه دارد با دعوت از طلاب و حضور در حوزه‌های علمیه به نزدیک شدن این 2 مرکز کمک کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1056278

وب گردی

وب گردی