جزئیات پرداخت کارانه به پژوهشگران دانشگاه آزاد اعلام شد

رئیس پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی جزئیات پرداخت کارانه به پژوهشگران این دانشگاه را تشریح کرد.

بابک نگاهداری رئیس پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره جزئیات درج کارانه پژوهشی در فیش حقوقی پژوهشگران اظهار کرد: درج کارانه پژوهشی با هدف ساماندهی فرآیند حمایت‌های مالی از افراد و اعضای هیئت علمی که در حوزه های پژوهشی، فناورانه و آزمایشگاهی به اشکال مختلف از جمله تحلیل مقالات، مجلات دانشگاهی، مراکز تحقیقاتی و همکاری فناورانه با دانشگاه آزاد فعالیت دارند، انجام شده است.

وی گفت: این کارانه پژوهشی در احکام کارگزینی و فیش‌های حقوقی اعضای هیئت علمی تعریف شده تا به طور منظم و در هرماه، هرکدام از اعضای هیئت علمی که در حوزه‌های پژوهشی و فناورانه فعالیت دارند به تناسب فعالیتشان، حق الزحمه آن‌ها در قالب کارانه پژوهشی پرداخت و در فیش‌های‌ حقوقی‌شان درج شود.

نگاهداری با تاکید براین که پژوهش های کاربردی که در حل مسائل کشور موثر باشند، از حمایت بیشتری برخوردار خواهند بود، تصریح کرد: این حمایت ها شامل صدور ضمانت‌نامه‌های بانکی، تخصیص بودجه‌ برای طرح‌های پژوهشی مصوب و مرجعیت سازعلمی برای دانشگاه آزاد، می‌شود.

رئیس پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به سقف کارانه پژوهشی گفت: میزان کارانه پژوهشی سقف خاصی ندارد و به نوع پژوهش و طرح فناورانه بستگی دارد؛ هر چقدر پژوهش کاربردی‌تر باشد، کارانه بیشتر خواهد بود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: طرح‌های پژوهشی مرجعیت ساز علمی، پروژه های اقتدار آفرین برای دانشگاه و طرح های مرتبط با صنعت، از حمایت بیشتری برخوردار می‌شوند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1056282

وب گردی

وب گردی