بیانیه گام دوم در دانشگاه‌ها به گفتمان تبدیل شود

معاون آموزشی پژوهشی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور گفت: مقام معظم رهبری خواستار آن هستند که بیانیه گام دوم در دانشگاه‌ها به گفتمان تبدیل شود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، حجت‌الاسلام نیکزاد عیسی‌زاده در مراسم گرامیداشت روز وحدت حوزه و دانشگاه که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک برگزار شد، اظهار کرد: از نخستین روزهای پیروزی انقلاب اسلامی که موضوع وحدت حوزه و دانشگاه، از ابتکارات شهید مفتح، مطرح شد تا به امروز پیشرفت‌ها و اتفاقات شگرفی در صحنه جامعه اتفاق افتاده که مرهون تلاش استادان و فرهیختگان حوزه و دانشگاه است.

وی بیانیه گام دوم انقلاب را یادآوری کرد و گفت: مقام معظم رهبری خواستار آن هستند که بیانیه گام دوم در دانشگاه‌ها به گفتمان تبدیل شود.

معاون آموزشی پژوهشی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور توضیح داد: در واقع دبیرخانه و اندیشکده‌هایی که متشکل از متفکران حوزوی و دانشگاهی هستند باید در جلسه‌ای براساس بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری به‌عنوان راهبرد‌های ۴۰ سال بعد از انقلاب تعامل کنند که می‌تواند منشأ تحولات عظیمی در استان یا همه کشور باشد.

عیسی‌زاده گفت: با بررسی بیانیه گام دوم انقلاب و بعضی از راهبردها و نکات مهم متوجه می‌شویم که این بیانیه برای استادان حوزه و دانشگاه، نقشه راه تعریف کرده است.

وی بیان کرد: امروز یکی از مطالبات مقام معظم رهبری از دانشجویان و جوانان و استادان فرهیخته در این کشور، حرکت به سمت تمدن‌سازی است که افقی بسیار بلند و نگاهی همه‌جانبه به تمام عرصه‌های تمدن‌سازی محسوب می‌شود.

معاون آموزشی پژوهشی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور، لزوم زمینه‌سازی برای ظهور امام زمان (عج) از سوی فرهیختگان حوزه و دانشگاه را یادآور شد و تأکید کرد: مأموریت عظیم استاد حوزه و دانشگاه، زمینه‌سازی حکومت مهدوی است که در واقع در این بیانیه باید مورد توجه نخبگان حوزوی و دانشگاهی قرار گیرد.

عیسی زاده ادامه داد: امروز اگر کسی حرف از توسعه و پیشرفت بزند؛ اما بیانیه گام دوم را نخواند و تعمق نکند، راه به جایی نمی‌برد.

وی با بیان اینکه اگر هم‌افزایی اتفاق بیفتد، می‌تواند تحول ایجاد کند، گفت: تبدیل بیانیه به سند اجرایی مهم است و خطر تحریف، این بیانیه را تهدید می‌کند و مأموریت استادان دانشگاه و حوزه است که به تعبیر مقام معظم رهبری، بیانیه گام دوم انقلاب را به گفتمان تبدیل کنند.

معاون آموزشی پژوهشی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور اظهار کرد: سبک زندگی اسلامی، عزت و اقتدار و هویت ملی، امید و نگاه خوش‌بینانه به آینده، اشتغال، معیشت و اقتصاد مقاومتی زمینه‌ساز تمدن نوین اسلامی است و در نهایت انقلاب به‌عنوان مفهوم مستمر و جریان سیال و رو به رشد باید در طول تاریخ ادامه پیدا کند.

عیسی‌‌زاده در پایان گفت: وحدت حوزه و دانشگاه ظرفیتی بی‌بدیل است و اگر این ظرفیت بتواند در خدمت بیانیه گام دوم انقلاب قرار بگیرد، می‌تواند منشأ اثرات و تحولات شگرفی برای آینده نظام باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1056304

وب گردی

وب گردی