تمدن سازی به علوم انسانی بومی نیاز دارد

مشاور فرمانده کل سپاه گفت: برای تمدن سازی نیازمند علم بومی هستیم.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، مراسم ویژه گرامی داشت وحدت حوزه و دانشگاه باحضور آیت الله سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و مسئولان استان در دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند برگزار شد.

در این مراسم سید حسن هاشمی رئیس دانشگاه آزاد خراسان جنوبی ضمن خیر مقدم و قدردانی از حضور آیت الله عبادی و استادان حوزه و دانشگاه به رسالت خطیر حوزه و دانشگاه در گام دوم انقلاب اشاره کرد و گفت :مرحوم شهید مفتح با بصیرت و اخلاص جان خودرا در راه تحکیم وحدت حوزه و دانشگاه نثار کرد.

سید حسن هاشمی در ادامه افزود: امروز در این جلسه به منظور گرامی داشت یاد آیت الله مفتح این مکان به نام آن شهید بزرگوار نامگذاری می شود.

حسین قدیانی مشاور فرمانده کل سپاه نیز ضمن گرامی داشت سالگرد شهادت استاد مفتح و تاکید بر ضرورت تحکیم و تقویت وحدت حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه غرب با استفاده از ابزار علم و دانش خود را به عنوان یک تمدن مطرح کرده است گفت: برای تمدن سازی نیازمند علم بومی هستیم.

وی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی نیازمند احیای تمدن اسلامی است گفت: با علم برگرفته از غرب نمی توان جامعه اسلامی را اداره کرد.

در ادامه این جلسه حجت الاسلام علی مصباح با اشاره به ترفند های مختلف جبهه استکبار برای تضعیف جایگاه روحانیت گفت: هدف جمهوری اسلامی ایران هدف اسلام است و آن همانا رسیدن انسانها به مقام قرب الهی است که حوزه ها و دانشگاه ها باید در سایه این هدف اعلی جمع شوند و فعالیتشان رابرای قرب به خدا انجام دهند.

گفتنی است در این جلسه حجت الاسلام محمد دوست به نمایندگی از حوزه ها علمیه خراسان جنوبی و سید حجت هاشمی رئیس دانشگاه صنعتی بیرجند به نمایندگی از دانشگاه های دولتی به ایراد سخن پرداختند.

انتهای پیام /

کد خبر: 1056314

وب گردی

وب گردی