دانشگاه مهارت محور سپاهان با همکاری واحد اصفهان تأسیس می‌شود

رئیس تربیت بدنی دانشگاه آزاد اصفهان از عقد قرارداد همکاری بین دانشگاه آزاد اصفهان و باشگاه فولاد مبارکه خبر داد و گفت: مقدمات تاسیس دانشگاه مهارت محور سپاهان فراهم شده است.

رسول نظری رئیس تربیت بدنی دانشگاه آزاد استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز در خصوص جلسه بازدید مسئولان باشگاه سپاهان از این واحد دانشگاهی گفت: تعاملات مثبتی بین دانشگاه آزاد اصفهان و باشگاه فولاد مبارکه سپاهان رقم خورده که بسیار ارزشمند است.

این استاد دانشگاه تاکید کرد: ما چهار نسل دانشگاه داریم. دانشگاه نسل اول دانشگاهی است که آموزش محور باشد. دانشگاه نسل دوم آموزش و پرورش را مد نظر دارد اما آنقدر که باید متناسب با نیازهای جامعه نیست. دانشگاه نسل سوم می رود به سمت دانشگاه های اشتغال زا و کارآفرین متناسب با نیازهای جامعه و دانشگاه نسل چهارم که کامل ترین دانشگاه به حساب می آید، دانشگاهی تقاضامحور، نیازمحور و توسعه گراست.

وی افزود: خوشبختانه با حضور دکتر طهرانچی دانشگاه آزاد به سرعت به سمت قرار گرفتن در ریل حرکت به سمت دانشگاه نسل سوم و چهارم قرار گرفته است. به همین دلیل ما هم در حوزه ورزش در اصفهان کوشیدیم پیشرو باشیم. دانشگاه نسل چهارم سعی می کند که نیازها و تقاضای جامعه را بشناسند و متناسب با این نیاز، توانایی های خود را عرضه کنند که در علم استراتژی به نام نقاط اهرمی می شناسیم. تجمیع نقاط اهرمی دانشگاه ها با توجه به تقاضاهای جامعه یا صنعت، اتفاق مبارکی را رقم می زند که هم در سرفصل های آموزشی و هم در عقد تفاهم نامه های امضا شده بین صنعت و دانشگاه معنا می گیرد.

عضو کانون نخبگان جوان اصفهان افزود: فوتبال حرفه ای هم این روزها برای خود یک صنعت است. ما کوشیدیم تا در همکاری علمی با فوتبال پیشرو باشیم. باشگاه سپاهان درصدد بود که یک ورک شاپ بزرگ و بین المللی در حوزه مدیریت و مربیگری پیشرفته فوتبال برگزار کند. کوشیدیم تا با نمایان کردن ظرفیت ها و مزیت های رقابتی دانشگاه خودمان نسبت به دیگر موسسات، میزبانی و اجرای این ورک شاپ را برعهده بگیریم. تیم کارشناسی باشگاه سپاهان آمدند و بعد از بازدید در هیئت مدیره این باشگاه مصوب گردید که این همایش در دانشگاه آزاد اصفهان برگزار شود.

عضو گروه مطالعات جوانان پژوهشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی وزارت علوم و تحقیقات تصریح کرد: برای افزایش آشنایی بین دو واحد، جلسه مشترکی بین تابش مدیرعامل باشگاه سپاهان و نجفی رئیس دانشگاه اصفهان برگزار کردم که خروجی های بسیار مناسبی داشت. به عنوان مثال مرکز تحقیق و توسعه باشگاه سپاهان در واحد دانشگاه آزاد تاسیس می شود.ا یک قطب علمی در واحد اصفهان وجود دارد به نام دانشکده علوم ورزشی که با بیش از سه هزار دانشجو در مقاطع مختلف و گرایش های مختلف، می توانیم بسیار به باشگاه سپاهان در تحقیق و توسعه کمک کنیم. باشگاه سپاهان هم بسیاری از این کارها را در تهران انجام می داد اما بعد از این جلسه این نوع از همکاری ها در تهران انجام می شود. کارگروه مشترکی هم بین دانشگاه و باشگاه ایجاد شد و جلسه اول آن نیز برگزار شد. خروجی جلسه اول هم مشخص کردن خدمات متقابلی بود که ما می توانیم به یکدیگر ارائه بدهیم.

وی در پایان صحبت های خود گفت: با توجه به اینکه دانشگاه آزاد به سمت دانشگاه و مدارس مهارت محور پیش می رود، رئیس دانشگاه آزاد اصفهان پیشنهاد داد که دانشگاه مهارت محور باشگاه سپاهان تاسیس شود. این یک همکاری مشترک بین دانشگاه و باشگاه است که پیش نویس آن تنظیم شده و در صدد انجام دادن آن هستیم. اتفاق بسیار خوبی در حوزه علمی پژوهشی در ورزش اصفهان است ضمن اینکه می تواند باشگاه های ورزشی دیگر را هم به سمت علم محوری تشویق کند.

انتهای پیام /

کد خبر: 1056322

وب گردی

وب گردی