مراسم اختتامیه هفته پژوهش و تقدیر از پژوهشگران برتر واحد لاهیجان برگزار شد

با حضور جمعی از اساتید، کارکنان، دانشجویان و مسئولان شهری مراسم اختتامیه هفته پژوهش و تقدیر از پژوهشگران برتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از واحد لاهیجان، سیروس بیدریغ، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان با بیان اینکه واحد لاهیجان از حوزه های برتر پژوهشی در سطح استان گیلان و کشور است، افزود: پژوهش سرمایه گذاری است و سرمایه‌گذاری دانش قطعاً منجر به تولید و خلق ثروت خواهد شد.

وی با بیان اینکه دانشگاه های نسل جدید، کارآفرین و درآمد زا می باشد ،ادامه داد: دانشگاهها امروز حتما باید کارآفرین باشند، دانشگاه باید به سمت بازار و تولید روی بیاورند و ارتباط دانشگاه و صنایع و شرکت ها باید توسط آنها برقرار شود.

بیدریغ، ظرفیت‌هایی از قبیل جوانان و نیروی جوانیشان، غیرت ملی و مذهبی را از سرمایه‌های دانست که به کمک آن ها می توان بر مشکلات امروز جامعه فائق آمد.

سید اسماعیل میرغضنفری، فرماندار شهرستان لاهیجان نیز در این مراسم با اشاره به حدیث گهربار پیامبر اکرم (ص)، زگهواره تا گور دانش بجوی، ادامه داد: در آموزه‌های دینی و هم در کلام و احادیث، جستجوی علم آموزی افضل می باشد و واقعاً باید علم را آموخت و به سلاح علم مجهز شد.

میرغضنفری، مجهز بودن به سلاح علم را باعث آسانی کارها دانست و ادامه داد: یکی از آفت‌های امروز، عدم برخورداری از پژوهش‌های علمی است، که با آن به اصطلاح کار های دیمی گفته می‌شود و اگر در حوزه‌های مختلف از کارهای علمی پژوهشی بهره گرفته شود، قطعاً تصمیم های بهتری انجام می شود.

وی محیط دانشگاه را محیط مطالبه‌گری ، علم پروری و پژوهش محوری دانست و اظهار داشت: دولت تلاش می کند در حد توان خود، از جمله از طریق تسهیلات دانشگاه را برای رسیدن به مرزهای دانش و کمک در حوزه پژوهش کمک نماید و اگر در حوزه پژوهشی و علم تعارف داشته باشیم، دچار مشکل می‌شویم. ارتباط بین دانشگاه‌ها و جامعه باید بیشتر گردد و از فاصله بینشان کاسته شود.

فرماندار لاهیجان، با بیان اینکه دشمنان ایران، با مردم، حاکمیت، نظام و دین مشکل دارند، ادامه داد: ما همه با هم دوست هستیم، ممکن است، شکل های ظاهری و سلایق متفاوت باشیم. اما عقیدهایمان یکی است و زیر سقف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در حال زندگی هستیم و تلاش می‌کنیم ، که با هم دیگر، در کنار هم دیگر و برای همدیگر تلاش کنیم.

غلامرضا وقار لاهیجی، معاون علمی (آموزشی و پژوهشی) دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان، نیز در این مراسم با بیان اینکه در هفته پژوهش بیش از ۱۹ سخنرانی علمی و تخصص داخلی، ۱۶ کارگاه و 7 سخنرانی توسط واحد در خارج از دانشگاه برگزار شده است، افزود: حوزه پژوهش واحد مانند، باشگاه پژوهشگران جوان، انجمن های علمی، ساها و مرکز رشد بسیار فعال می باشند و هم اکنون این واحد دانشگاهی دارای ۲۲ انجمن علمی فعال در خدمت دانشجویان است.

معاون علمی واحد لاهیجان، با بیان اینکه آموزش و پژوهش دوبال دانشگاه هستند، بیان داشت : آموزش و پرورش بسیار مهم است، آموزش فعالیت هایی است که منجر به یادگیری می شود، ولی پژوهش فراتر از یادگیری است و به حل مسائل می پردازد و هزینه نمیباشد، بلکه سرمایه گذاری است که باید به آن توجه بیشتری شود.

اجرای برنامه های متنوع از قبیبل اجرای سرود توسط دانش آموزان مدرسه دخترانه ابتدایی سما از دیگر مراسم‌های برنامه های فوق بود.

در این مراسم از بهنام علیزاده، از دانشکده فنی مهندسی، هانیه پناهی از دانشکده علوم پایه، مهسا دلشاد، از دانشکده هنر و معماری، سید آرمین هاشمی، از دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی و سیاوش خداپرست از دانشکده علوم انسانی به عنوان پژوهشگر برتر واحد تقدیر بعمل آمد.

کد خبر: 1056324

وب گردی

وب گردی