طرح‌های اجرایی استان بوشهر به نخبگان واگذار می‌شود

استاندار بوشهر گفت: براساس مصوبه استانداری مقرر شد ضمن حمایت های مالی، طرح های اجرایی استان به جوانان و نخبگان هم استانی واگذار شود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از واحد بوشهر، عبدالکریم گراوند استاندار بوشهر در مراسم اختتامیه «استارت آپ ویکند» دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع علمی دانشگاهیان و تقدیر از برگزارکنندگان این رویداد علمی – پژوهشی و به ویژه دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر، گفت: بحمداله تعامل سازنده ای میان دانشگاه و مراکز علمی استان برقرار شده که در این میان دانشگاه آزاد اسلامی همواره در تمامی برنامه ها پیشقدم و همراه برنامه های استانی است.

گراوند با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران در طول 4 دهه از عمر پربرکت خود شاهد فراز و نشیب های بسیاری بوده است، عنوان کرد: در هر برهه ای شرایط جدید بر کشور و مردم حاکم شده است که به یاری خداوند همواره ایران اسلامی از آن سربلند خارج شده است.

وی با بیان اینکه در کنار هزینه های گزافی که مسائلی همچون جنگ ظالمانه بر کشور تحمیل کرد، جنگ دستاوردهای مهمی را نیز داشته است، تشریح کرد: یکی از مهمترین موارد این است که آموختیم که هیچ گاه نباید به دیگران متکی بود چراکه تجربه ثابت کرده است کشورهای سلطه گردر مقاطع مهم تاریخی هرگز کمکی به ما نمی کنند.

گراوند با بیان اینکه متأسفانه به رغم تمام تلاش ها و سیاستگذاری های کلان اقتصاد کشور هنوز وابسته به نفت است، خاطرنشان کرد: این وابستگی بر روی اشتغال، درآمد، توسعه و اقتصاد کشور اثرگذار بوده است.

استاندار بوشهر با تأکید بر اینکه برای رفع هر چالشی باید زیرساخت های آن فراهم شود، اذعان کرد: همانگونه که در دوران دفاع مقدس جوانان ما از دانشگاه در جبهه های نبرد حق علیه باطل حضور داشتند و با مدیریت جنگ سبب پیروزی و اقتدار کشور شدند، امروز نیز جز با رجوع به دانشگاه، دانشگاهیان و نسل جوان و اعتماد به توان آنان برای رفع مشکلات راهی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه با استفاده از ثمره تلاش دانشگاهیان و نخبگان می توان این دوران سخت اقتصادی را پشت سر گذاشت و به عزت و سربلندی دست یافت، افزود: زمانی که در حوزه اقتصادی همانند سایر حوزه ها کشور مستقل و روی پای خود بایستد، جهان متوجه خواهد شد که جز با زبان تکریم نخواهند توانست با ملت ایران سخن گفته و ارتباط برقرار کنند.

گراوند با تأکید بر اینکه استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی شعار اصلی انقلاب اسلامی ایران بوده و هست، توضیح داد: تمام تلاش ها بر استقلال کشور است و اتکا به توان و ظرفیت های علمی و نسل جوان عامل مهم در تحقق آن خواهد بود.

استاندار بوشهر با تمجید از جوشش و خروش علمی دانشگاه های استان به واسطه این رویداد گفت: باید این جوشش در تمام کشور توسعه داده شود تا بتوان از این گردنه سخت عبور کرد.

این مسئول با اشاره به توافق نامه ها و مصوبات متعدد استانداری در زمینه حمایت و همکاری با جوانان و شرکت های دانش بنیان و نوآور تشریح کرد: براساس آخرین آمار ها در استان بوشهر 35 شرکت دانش بنیان و 120 شرکت فن آور مشغول به فعالیت است.

گراوند در پایان با اعلام هرگونه حمایت از ایده های ناب و طرح های اقتصادی و علمی نسل جوان دانشگاهی استان اظهار کرد: براساس مصوبه استانداری مقرر شده است ضمن حمایت های مالی، طرح های اجرایی استان به جوانان و نخبگان هم استانی واگذار شود تا علاوه بر رفع مشکلات استان زمینه درخشش و فعالیت آنان در طرح های کشوری مهیا شود.

کد خبر: 1056325

وب گردی

وب گردی