استارت آپ ویکند دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر به کار خود پایان داد

رویداد علمی پژوهشی «استارت آپ ویکند» دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر با معرفی سه ایده برتر به کار خود پایان داد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از واحد بوشهر، رویداد علمی – پژوهشی «استارت آپ ویکند» دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با شناخت ایده های برتر به کار خود پایان داد. در این رویداد اپلیکیشن هوشمند آموزش موسیقی، اپلیکیشن سیستم نوبت دهی آرایشگاه و طراحی بازی آنلاین رمز نگار به ترتیب به مقام های اول تا سوم دست یافتند.

محمدمهدی مزارعی عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر با تشریح مختصری از روند برگزاری «استارت آپ ویکند» در واحد بوشهر گفت: این رویداد، یک رویداد خاص بود که دانشگاه ها و مراکز آموزشی استان به خوبی این موضوع را درک کرده و در تعاملی مشترک، تجربیات خود را در اختیار دانشجویان و شرکت کنندگان قرار دادند.

مزارعی با بیان اینکه هدف رویدادهای اینچنینی علاوه بر فرهنگ سازی در حوزه کارآفرینی، ترویج خوداشتغالی در دانشجویان و نسل جوان است، تشریح کرد: دیگر اهداف آن شناسایی ایده ها و نفرات برتر جهت استقرار در مراکز رشد دانشگاهی، سرمایه گذاری، توسعه و کمک به اشتغال دانش بنیان در سطح کشور است.

مدیر سابق پارک علم و فناوری خلیج فارس بوشهر با اعلام اینکه قریب به 70 درصد استارت آپ ها در استان بوشهر با مشارکت دانش آموخته دانشگاه آزاد اسلامی در استان اجرایی شده اند، تصریح کرد: این مسئله می طلبد تا از ظرفیت های دانشگاهی و دانشجویان در بیان و حل مسائل جامعه استفاده بیشتری شود و دانشگاه ها ایفاگر نقش بیشتری در مقوله کارآفرینی باشند.

وی با اشاره به اینکه مربی هایی که در کنار تیم ها برای هدایت، راهنمایی و پرورش ایده های خام ایده پردازان در این رویداد حضور داشتند از دانش آموختگان دانشگاه های استان بودند، اذعان کرد: علاوه بر حضور این مربیان، سرمایه گذاران و شرکت هایی که در این برنامه علمی حضور داشتند که از استان بوشهر رشد یافته و امروز صاحب کسب و کار برتر و معتبر شده اند.

عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر افزود: حضور افراد و تیم های موفق استارت آپ های پیشین، قطعاً سبب افزایش انگیزه و امیدبخشی به نسل جوان خواهد شد.

مزارعی یادآور شد: علاوه بر اهدای جوایز نقدی به تیم های برتر، مجوز حضور بدون فرآیند نفرات این تیم ها در مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی صادر خواهد شد؛ ضمن اینکه سایر ایده‌ها به صورت هسته‌های نوآور برای تیم‌سازی به مرکز رشد دانشگاه معرفی می شوند.

انتهای پیام /

کد خبر: 1056331

وب گردی

وب گردی