تاثیر منفی فاضلاب هواپیما روی بدن انسان

دانشمندان اعلام کردند که فاضلاب هواپیما به گسترش میکروب‌های مقاوم به آنتی‌بیوتیک کمک می‌کند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، مطالعه جدید نشان می‌دهد که فاضلاب‌ هواپیما با باکتری‌های مقاوم در برابر آنتی بیوتیک‌ها و همچنین ژن‌های مقاوم به دارو همراه است. این بدان معنی است که زباله‌های هواپیما می‌توانند به گسترش مقاومت آنتی بیوتیکی در سراسر جهان کمک کنند.

دانشمندان طی بررسی‌ فاضلاب هواپیمای پنج فرودگاه آلمان، متوجه شدند که حدود 90‌درصد از تعداد 187 باکتری «E. coli» جدا شده و آزمایش شده حداقل به یک آنتی بیوتیک مقاوم بودند. آن‌ها دریافتند که بین 45 تا 60درصد از این فاضلاب‌ها به داروها مقاوم هستند.

E. coli باکتری است که در روده موجودات خونگرم وجود دارد. محققان دریافتند که E. coli از فاضلاب هواپیما در برابر سه آنتی بیوتیک مقاوم و به مراتب بیشتر از فاضلاب شهری است.

مقاومت میکروب‌ها در برابر داروها باعث ایجاد عفونت‌های کشنده و دشواری درمان می‌شود. گزارش‌های اخیر تخمین می‌زند بر اثر عفونت‌های ناشی از قارچ‌های مقاوم به دارو و باکتری، سالانه حدود 35 هزار نفر در ایالات متحده جان خود را از دست می‌دهند.

نتایج نشان می‌دهند که مسئولان باید به نحوه کنترل و تصفیه فاضلاب فرودگاهی توجه ویژه‌ای داشته باشند. فاضلاب هواپیما دارای هشت برابر شیوع E. coli مقاوم در برابر سه کلاس داروی خاص (که برای درمان عفونت ادراری ناشی از این میکروب استفاده می‌شود) است.

E. coli باکتری گرم منفی میله‌ای شکل است که به طور شایع در بخش تحتانی روده حیوانات خونگرم یافت می‌شود. اغلب گونه‌های ای کولای بی ‌ضرر هستند؛ اما برخی از انواع آن باعث مسمومیت وخیم غذایی در انسان‌ها می‌شوند و گهگاهی شیوع بیماری ناشی از آنها به جمع آوری مواد غذایی مشکوک به آلودگی با آنها می‌انجامد. گونه‌های بی‌ضرر این باکتری به طور طبیعی در روده انسان وجود دارند و ممکن است با تولید نوعی از ویتامین K و با پیشگیری از استقرار باکتری‌های آسیب‌رسان درون روده به میزبان سود برسانند. ای کولای یک جزء عمده در مدفوع است و انتقال مدفوعی- دهانی راه عمده انتقال گونه‌های آسیب‌رسان این باکتری است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1056354

وب گردی

وب گردی