آشنایی با «نیمکت پارامتریک» محصول جدید پژوهشگران واحد شیراز

پژوهشگران دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز جدیدترین محصول خود با عنوان «نیمکت پارامتریک» در بیستمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری ارائه دادند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، گروه تخصصی طراحی پارامتریک با تلاش تعدادی از دانشجویان‌گروه معماری و با حمایت حوزه معاونت پژوهش و فناوری واحد شیراز، تشکیل شده است.

این گروه با سرپرستی امیر شیشه بر و همکاری مریم خلیلی در فرایند طراحی و ساخت و همچنین تلاش دیگر اعضای گروه از جمله احسان خورسندی، کیمیا امینی نژاد، مژگان مالکیان، آرین افراسیابی و فرزانه شاه نعمتی، شکل گرفته است.

شیشه بر درباره دلایل شکل گیری این گروه و اهمیت بهره گیری از فناوری در معماری گفت: فناوری همواره جهت تسهیل دشواریهای انسان از نوع ابتدایی در ابزارهای دست ساز تا پیچیدترین آن‌ها مورد استفاده قرارمی‌گیرد. با توجه به پیشرفت روز افزون فناوری و تعریف متمایز رشته های نوین مهندسی، اهمیت و گستردگی بکارگیری فناوری های روز آشکار می شود.

وی افزود: مهندسی تکنولوژی معماری نتیجه این نوع پیوند رشته ای است که توسعه واژه های نو و زیر مجموعه هایی چون معماری دیجیتال، معماری پارامتریک و ... را به همراه دارد.

این پژوهشگر در خصوص محصول ارائه شده در بیستمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری ادامه داد: حاصل تلاش گروه، طراحی یک نیمکت پارامتریک با متد الگوریتم visual در نرم افزار گرس هاپر و با توجه به مفهوم فرم،هندسه و ریتم در معماری است.

شیشه بر تاکید کرد: این محصول با توجه به رعایت اصول ارگونومی، تحلیل و آنالیزهای استاتیکی ساخته شده است.

وی اظهاکرد: هدف از این کار نمایش طراحی یک محصول پارامتریک در مقیاس نمایشگاهی از زیر مجموعه مهندسی تکنولوژی معماری و دیجیتال است که در گامهای بعدی می‌تواند در حوزه‌های مختلف ساختمانی از جمله نماهای پوسته ای هوشمند جهت کنترل انرژی بکار گرفته شود.

واضح است فراهم آوردن بستر لازم پژوهشی و حمایتهای مورد نیاز جهت مطالعات و پژوهش‌های جدی چند رشته ای، طراحی و ساخت نمونه‌های اولیه و بهینه سازی محصول جهت توجیه اقتصادی، گامی جدی در به حداقل رساندن فاصله دانشگاه و صنعت در این مبحث خواهد بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1056363

وب گردی

وب گردی