ادامه رقابت فناورانه پکن-واشنگتن/ اعلام ممنوعیت برای  استفاده از TikTok در آمریکا

در ادامه تنش‌های بین دو کشور چین و آمریکا در حوزه فناوری اطلاعات، واشنگتن اعلام کرد که استفاده از اپلیکیشن TikTok برای اعضا نیروی دریایی آمریکا ممنوع است.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، استفاده از «TikTok»به تازگی در آمریکا ممنوع شده است. TikTok یک برنامه موبایل چینی است که از سوی ایالات متحده تهدید محسوب می‌شود و برهمین اساس ممنوعیت TikTok برای سربازان نیروی دریایی رسما اعلام شد.

استفاده از TikTok برای سربازان نیروی دریایی ممنوع شد

اگر برنامه «TikTok» بر روی تلفن‌های ارائه شده توسط دولت برای اعضای نیروی دریایی نصب شود، دسترسی این تلفن‌ها به داده‌های طبقه‌بندی شده مسدود می‌شود. در بولتن منتشر شده پس از ممنوعیت‌، ذکر شده است که استفاده از این برنامه به دلیل خطرات احتمالی ممنوع است.

به گفته نیروی دریایی ایالات متحده، وجود TikTok در تلفن‌ها خطر سرقت اطلاعات شخصی را به‌وجود می‌آورد. به همین دلیل‌، قبلاً نصب برخی برنامه‌های دیگر نیز بر روی تلفن‌های سربازان ممنوع شده بود.

جای تعجب نیست که پس از تنش‌های طولانی میان چین و ایالات متحده، چنین تصمیمی گرفته شود. قبل از این نیز ایالات متحده، شرکت چینی هواوی را متهم به سرقت اطلاعات کرده بود. به دنبال این ادعا، ممنوعیتی طولانی مدت، همکاری هوآوی با شرکت‌های آمریکایی را دشوار کرده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1056382

وب گردی

وب گردی