راهبرد دولت شکست‌خورده/ مجلس 20دقیقه‌ای لایحه بودجه 99 را تصویب نکند

دبیر انجمن دانشجویان مستقل دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: دولت از سال 1392 راه‌حل مشکلات کشور را در مذاکره با آمریکا و اروپا می‌دید؛ اما بعد از 6 سال برنامه آن شکست‌خورده است.

محمدهادی اسماعیلی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره ناتوانی کابینه دوازدهم در انتخاب راهبردی دولت برای پیش‌برد اهداف کشور گفت: دولت از سال 1392 راه‌حل مشکلات کشور را در مذاکره با آمریکا و اروپا می‌دید؛ اما بعد از 6 سال برنامه آن شکست خورده است.

وی با تاکید بر صحبت روحانی مبنی بر اینکه مذاکره با امریکا سم است، اظهار کرد: دوری از گفت‌وگو با این کشور را هنوز در عمل از دولت ندیده‌ایم؛ اما حالا مذاکره با اروپا به شکل دیگری دنبال می‌شود.

اسماعیلی تصریح کرد: اروپا به دلیل درهم تنیدگی منافعش با آمریکا هرگز به سمت ایران نخواهد آمد.

به گفته دبیر انجمن دانشجویان مستقل دانشگاه پزشکی شهید بهشتی دولت برای تصویب لوایح FATF مجمع تشخیص مصلحت نظام را تحت فشار قرار داده است.

وی با تاکید بر اینکه رهبر معظم انقلاب تاکید زیادی بر حل مشکلات توسط جوانان کشور به وسیله ظرفیت‌های داخلی دارند، گفت: دولت و وزرای آن که همه سن بالایی دارند حاضر به بهره‌بردن از ظرفیت‌های داخلی نیستند با توجه به شرایط کابینه فضایی بهتر از این نباید انتظار داشت.

اسماعیلی با در نظر داشتن اصرار دولت بر تصویب لوایح FATF گفت: دولتمردان مذاکره را به عنوان تنها راه رهایی از مشکلات امروز می‌بینند و با توجه به اطلاعات موجود خواهان کشاندن ایران به میز مذاکره هستند.

وی درباره بودجه سال 1399 گفت: لایحه بودجه تحویل داده شده خیلی امیدوار کننده نیست و نیاز جدی به اصلاح دارد؛ زیرا قیمت در نظر گرفته شده برای فروش نفت با توجه به میزان فروش روزانه آن مشکلاتی برای کشور به وجود خواهد آورد.

دبیر انجمن دانشجویان مستقل دانشگاه پزشکی شهید بهشتی تاکید کرد: درآمدهای پیش‌بینی شده در بودجه سال 1399 به احتمال زیاد محقق نخواهد شد به همین دلیل شاید اعتراضات جدی‌تری در آینده اتفاق بیفتد.

اسماعیلی با تاکید بر نامه‌ای که از طرف انجمن دانشجویان مستقل به محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه نوشته شده است، گفت: انتظار داریم با توجه به تخصصی بودن موضوع، کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی به آن ورود کرده و با تحقیق و بررسی بیشتری کار را پیش ببرد و نمایندگان مجلیس نیز نباید برنامه‌ای به این مهمی را 20 دقیقه‌ای تصویب کند.

دبیر انجمن دانشجویان مستقل دانشگاه پزشکی شهید بهشتی افزود: جنبش دانشجویی برای روشنگری لوایح FATF سه سال وقت صرف کرده و با برگزاری نشست‌های تخصصی و مطالبه‌گری از مسئولان گام‌های مهمی را در این راه برداشته است. دانشجویان فعال در نماز جمعه و تریبون‌ها به لوایح FATF پرداخته‌اند و همین منجر به روشن شدن موضوع برای مردم شده و امیدواریم مجمع تشخیص مصلحت نظام هم تصمیم انقلابی برای این موضوع بگیرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1056396

وب گردی

وب گردی