ساخت دستگاه مولد پلاسمای اتمسفری توسط عضو هیأت‌علمی واحد سبزوار

معاون علمی دانشگاه آزاد اسلامی سبزوار از ساخت و راه‌اندازی دستگاه مولد پلاسمای DBD اتمسفری توسط عضو هیأت‌علمی این دانشگاه خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از واحد سبزوار، ابوالقاسم امیراحمدی معاون علمی دانشگاه آزاد اسلامی سبزوار با بیان اینکه دستگاه مولد پلاسمای DBD برای انجام کارهای تحقیقاتی در رشته‌های پزشکی، صنایع غذایی و کشاورزی جهت پرتودهی مورد استفاده قرار می‌گیرد، گفت: این دستگاه در ابعاد رومیزی و توسط دکتر نادر مهدی‌زاده از اعضای هیأت‌علمی دانشگاه آزاد اسلامی سبزوار تولید شده است.

وی کاربرد دستگاه‌ مولد پلاسمای DBD اتمسفری را در زمینه‌های تولید اشعه و تولید پلاسما عنوان کرد و افزود: تولید پلاسما می‌تواند در شاخه‌های مختلفی از جمله استریلیزاسیون (صنایع غذایی و پزشکی)، باروری، مقاوم‌سازی، اصلاح بذر و تصفیه آب آشامیدنی مورد استفاده قرار گیرد.

معاون علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سبزوار با بیان اینکه با به‌کارگیری گازهای نجیب مانند آرگون و نئون می‌توان قابلیت‌های این دستگاه را افزایش داد، اظهار کرد: جهت برقراری ایمنی، این دستگاه دارای کنترل از راه دور و رمزگذاری شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1056433

وب گردی

وب گردی