دستور فیلترینگ سایت‌های فروش پایان‌نامه صادر شد

مدیرکل حقوقی و امور مجلس وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: بازپرسی قوه قضائیه دستور فیلترینگ سایت‌های خرید و فروش پایان‌نامه و مقاله را صادر کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، حسین آقابابایی درباره فعالیت سایت‌های غیرمجاز خرید و فروش پایان‌نامه و مقاله اظهار کرد: یکی از شکایاتی که وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به بازپرسی فرهنگ و رسانه ارائه داده، معرفی فهرست سایت‌های خرید و فروش پایان‌نامه و مقاله‌های تقلبی بوده است. در این زمینه نامه دستور بازپرسی برای فیلترینگ این سایت‌ها را مشاهده کرده‌ام.

وی ادامه داد: یکی از این سایت‌ها که بیشتر از سایر سایت‌ها اقدام به تبلیغات و خرید و فروش پایان‌نامه می‌کند، به تازگی مشتریان زیادی جذب کرده است.

مدیرکل حقوقی و امور مجلس وزارت علوم درباره شناسایی فروشندگان پایان‌نامه‌ها در مؤسسات غیرمجاز خاطرنشان کرد: فروشندگان پایان‌نامه‌ها، شغل‌های پوششی داشته و مترجم هستند که اطراف میدان انقلاب، یک واحد آپارتمان برای ترجمه، تایپ و تکثیر در اختیار دارند.

آقابابایی بیان کرد: بعد از شناسایی این مراکز، متخلفان تعهد محضری دادند و قرار تأمین برای آنها صادر شد تا دیگر به این اقدامات نپردازند؛ اما پس از آن وزارت علوم چند نفر را به عنوان مشتری برای بررسی فعالیت‌های آنها به میدان انقلاب فرستاد که مشاهده شد باز هم مخفیانه به کار فروش پایان‌نامه ادامه می‌دهند.

وی در پایان گفت: افرادی که کار پخش پوستر و تبلیغات برای این مراکز را انجام می دهند همچنان در حوالی میدان انقلاب به تبلیغ، تهیه و فروش پایان‌‌نامه مشغول هستند که گزارش این مراکز در اختیار مراجع قضایی قرار گرفته است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1056438

وب گردی

وب گردی