نصف دانشجویان ارشد صدا و سیما مجرد هستند

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و نظارت سازمان صدا و سیما گفت: مسئولان دانشگاه صدا و سیما باید در حوزه ازدواج دانشجویی تلاش کند. به عنوان مثال در یک کلاس مقطع کارشناسی ارشد نباید نصف بیشتر دانشجویان مجرد باشند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، حسین رضی در نشست پژوهش اثربخش، فناوری ارزش آفرین و رونق تولید که امروز دوم دی ماه در دانشگاه صدا و سیما برگزار شد، گفت: دانشگاه صدا و سیما در حوزه پژوهش دارای نشاط خاصی است که سال‌های پیش در این دانشگاه وجود نداشت.

وی ادامه اداد: بنده اوایل دهه ۶۰ دانشجوی دانشکده صدا و سیما بودم. پس دانشگاه صدا و سیما قدیمی‌ترین و تخصصی‌ترین دانشگاه کشور در حوزه ارتباطات است.

وی بیان کرد: نیازمند آن هستیم که دانشگاه صدا و سیما، نیازهای سازمان را برطرف کند؛ زیرا دانشگاه رسالت علمی و پژوهشی دارد.

رضی بیان کرد: دانشگاه صداو سیما و دانشجویان و استادان اگر وقت خود را صرف پژوهش کنند، دیگر ظرفیت‌های علمی ما برای تدریس به دانشگاههای دیگر نمی‌روند.

معاون پژوهش و برنامه ریزی و نظارت سازمان صدا و سیما بیان کرد: حوزه رسانه‌ای در سازمان صدا و سیما در سطح بین‌المللی جایگاه خاصی دارد. حتی در حوزه نظری و میان رشته‌ای نیز در تلاش برای رسیدن به جایگاه تعالی هستیم.

وی ادامه داد: دانشگاه صدا و سیما در حوزه ایمان دینی و اسلامی نسبت به سایر دانشگاه‌های کشور از وجه تمایز بسیاری برخوردار است.

رضی عنوان کرد: مباحث آموزشی و علمی باید دائم به‌روز شود،‌ این امر این در گرو پژوهش است. در حال حاضر بیشتر فعالیت‌های سازمان صدا وسیما مبتنی بر پژوهش‌های تخصصی انجام می‌شود.

معاون پژوهش و برنامه‌ریزی و نظارت سازمان صدا و سیما بیان کرد: در جلسات شورای معاونان سازمان صدا و سیما قبل از انجام هر فعالیتی، پژوهش‌های حوزه‌های مختلف مانند اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و غیره مورد بررسی و تحلیل قرار می‌گیرد.

وی افزود: دانشگاه صدا و سیما در حوزه مطالعاتی نیازمند کار جدی و پژوهشی است، باید کارهای هنری و رادیویی اصولی با همکاری سازمان صدا و سیما تولید شود و کارهای تولیدی باید به سمت تاثیرگذاری بیشتر پیش رود.

رضی مطرح کرد: مشکلات برون مرزی سازمان صدا و سیما با آموزش زبان‌های خارجی در دانشگاه باید برطرف شود؛ زیرا با توجه به تحریم‌ها، کشور کمتر می‌توانند از نیروهای رسانهای خارجی استفاده کنند.

معاون پژوهش و برنامه‌ریزی و نظارت سازمان صدا و سیما بیان کرد: برخی قصد داشتند دانشگاه صدا و سیما را تعطیل کنند؛ اما در حال حاضر این دانشگاه قطب علمی کشور محسوب می شود. ضرغامی اعتقاد داشت دانشگاه صدا و سیما باید تعطیل شود زیرا نیروها کارآمد نیستند و این دانشگاه، مرکزی برای هدر رفتن بودجه شده است. اما علی عسگری چون دانشگاهی بود، قدر این دانشگاه را بیشتر می‌داند.

معاون پژوهش و برنامه‌ریزی و نظارت سازمان صدا و سیما بیان کرد: دانشگاه صدا و سیما فواید بسیاری برای این سازمان دارد؛ به عنوان مثال روسای علمی سازمان نیز هیئت علمی دانشگاه صدا و سیما هستند.

وی بیان کرد: رهبری بر جوان گرایی تاکید دارند و دانشگاه صدا و سیما در این راستا تلاش کرده از استادان جوان استفاده کند.

وی گفت: مسئولان دانشگاه صدا و سیما باید در حوزه ازدواج دانشجویی تلاش کند. در یک کلاس مقطع کارشناسی ارشد نباید نصف بیشتر دانشجویان مجرد باشند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1056457

وب گردی

وب گردی