شرکت ١٠٧ هزار نفر در آزمون مرکز وکلای قوه قضائیه

معاون حقوقی قوه قضائیه گفت: شرکت کنندگان در آزمون مرکز وکلای قوه قضائیه رکورد شکستند و حدود ١٠٧ هزار نفر در این آزمون شرکت کردند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز وبه نقل از روابط عمومی معاونت حقوقی قوه قضائیه، حجت الاسلام محمد مصدق معاون حقوقی قوه قضائیه در حاشیه حضور در یکی از حوزه‌های برگزاری آزمون وکالت مرکز وکلای قوه قضائیه، در جمع خبرنگاران گفت: استفاده از وکیل حق آحاد مردم بر اساس قانون اساسی و قوانین عادی است و حتی اگر کسی توانایی گرفتن وکیل نداشته باشد قانون اساسی حاکمیت را مکلف کرده که برای او وکیل انتخاب کند.

معاون حقوقی قوه قضائیه گفت: در این راستا حاکمیت مکلف است نسبت به موضوع وکالت نظارت داشته باشد و مرکز وکلا و کارشناسان رسمی قوه قضائیه برای اولین بار به برگزاری آزمون به صورت ملی اقدام کرده و به صورت غیرمتمرکز در همه استان‌ها برگزار شد.

وی ادامه داد: شرکت کنندگان در این آزمون رکورد شکستند و حدود ١٠٧ هزار نفر در این آزمون شرکت کردند.

حجت الاسلام و المسلمین مصدق تصریح کرد: مرحله اولیه جذب همین آزمون کتبی است و بعد از اینکه داوطلبان نصاب قبولی را کسب کردند نوبت به مصاحبه تخصصی، بررسی صلاحیت‌ها و مسائلی که در آن اختبار شفاهی باید در نظر گرفته شود، می‌رسد؛ اما در رابطه با اینکه چه مقدار از این افراد جذب خواهند شد با توجه به نیازهای هر شهرستان و استان و وضعیتی که نتیجه این آزمون‌ها مشخص می‌کند، صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1056489

وب گردی

وب گردی