طرح جدید دانشگاه علمی کاربردی برای دانشجویان ارشد اعلام شد

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی از طراحی مدل جدید برای جذب دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد در این دانشگاه خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی از جذب دوباره دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد در این دانشگاه خبر داد و اعلام کرد این اتفاق از سال 99 در رشته‌های محدود رخ خواهد داد.

محمدحسین امید، رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی در گفت‌وگو با ایسکانیوز، در این باره اظهار کرد: بازگشت مقطع کارشناسی ارشد به دانشگاه جامع علمی کاربردی هنوز قطعی نیست. قرار گذاشتیم ابتدا پذیرش‌های قبلی خود را تمام کنیم. البته تکلیف همه آنها تا پایان فصل تابستان 98 مشخص شد و دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد فارغ‌التحصیل شدند.

وی ادامه داد: در حال برنامه‌ریزی برای سیستم جدید پذیرش هستیم و اقدامات مقدماتی را نیز انجام داده‌ایم؛ اما هنوز به مرحله نهایی نرسیده است. مشخص نیست به پذیرش سال آینده تحصیلی برسیم. یک‌سری تغییرات در سیستم پذیرش اعمال می‌کنیم، مجوزهایی نیز لازم است که باعث شده موضوع هنوز قطعی نشده باشد.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی درباره کسب مجوزهای لازم از نهادهای ذی‌ربط خاطرنشان کرد: نیازی به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی نیست؛ بلکه درخواست ما در شورای گسترش آموزش عالی مطرح می‌شود. البته مشکلی وجود ندارد و خودمان به دنبال ایجاد تغییرات اساسی هستیم.

امید بیان کرد: سری قبل، تحصیل دانشجویان در مقطع کارشناسی ارشد کمی طولانی شد، دانشجویان اذیت شدند و تحصیل آنها 5 تا 6 سال طول کشید؛ چون نظام ما با نظام نظری تفاوت‌هایی داشت. احساس کردیم نیاز به تغییراتی است و ان‌شاءالله وقتی نهایی شود، مجوز می‌گیریم و نتیجه را اعلام می‌کنیم.

وی در پایان گفت: همچنان مدل مخصوص خود که مدلی مهارتی است را پیگیری می‌کنیم. دوره‌های کارشناسی ارشدی که طراحی می‌کنیم کاملاً پروژه‌محور است. دانشجو برای پروژه خاصی به‌خدمت گرفته می‌شود و نتیجه نیز باید در هر زمینه‌ای، محصول باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1056490

وب گردی

وب گردی