علت شکایت بیماران از جامعه پزشکی چیست؟

متخصص پزشکی قانونی اداره کل پزشکی قانونی استان اصفهان گفت: علل شکایت بیماران و همراهان آنان از جامعه پزشکی، عدم موفقیت کادر درمان در برقرای رابطه مناسب و منطقی با بیمار و همراهان است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از واحد دهاقان، بهفر تیموری، متخصص پزشکی قانونی اداره کل پزشکی قانونی استان اصفهان در نشست تخصصی اصول پرستاری در فرآیند مراقبت از بیماران گفت: بیمار تا زمانی که آزرده نشود، شکایت نمی‌کند، بیمار و همراهان او، پیش از این‌که از نحوه درمان شاکی باشند، از نحوه برخورد کادر درمان گله‌مند هستند، پس کادر درمانی باید به گونه‌ای رفتار کنند که جای هیچ‌گونه گله و شکایتی باقی نماند. علل شکایت بیماران و همراهان آنان از جامعه پزشکی، عدم موفقیت کادر درمان در برقرای رابطه مناسب و منطقی با بیمار و همراهان است.

او ادامه داد: پرونده پزشکی سندی است که از طریق آن امکان ارزیابی کمی و کیفی خدمات ارائه شده به بیمار و ارتباط مؤثر مابین تمامی ارائه‌دهندگان مراقبت‌های درمانی و همچنین استمرار مراقبت در طول دوره بستری را فراهم می‌کند. یکی از مهم‌ترین دلایل محکومیت کادر درمان در ارتباط با بیماران بستری، مشکلات موجود در پرونده‌های بالینی است. فرآیند ثبت کامل اطلاعات مربوط به مراقبت و درمان بیمار، همان مستندسازی یا پرونده‌نویسی محسوب می‌شود که تا انتهای درمان ادامه می‌یابد.

بهفر در پایان خاطرنشان کرد: مستندسازی ابزار ارتباطی است بین متخصصان مراقبت‌های بهداشتی درمانی که مدرکی قانونی و دارای اعتبار است و در صورت شکایت، بهترین مدافع و عامل تبرئه افراد مشغول در تیم‌ بهداشتی درمانی است. مستندسازی باید دارای تاریخ ثبت و ساعت باشد و کلیه اقدامات تشخیصی درمانی که برای بیمار توصیه می شود با ذکر ساعت و تاریخ در آن ثبت شود. تمامی علائم در طول دوره بستری در پرونده بیمار ثبت می‌ شود. هر بیمار بستری یک پرونده و یک شماره منحصر به فرد دارد که مشخصات بیمار در تمامی صفحات ثبت شده است.

کد خبر: 1056503

وب گردی

وب گردی