روش روحانی برای تسلیم دولت در برابر آمریکا

دولت بعد از روحانی صندوق ارزی کشور را خالی تحویل می‌گیرد، کشور به بن‌بست می‌رسد و مجبور به تسلیم شدن در برابر غرب خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، محمدصادق شهبازی در نشست «عبور از تنگنای بودجه» که امروز سوم دی‌ماه در دانشکده مدیریت دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: در سال‌های گذشته دولت بودجه خود را براساس درآمدهای نفتی تدوین می‌کرد؛ برای همین با مشکلات کسری بودجه مواجه می‌شد.

وی افزود: دولت و مجلس همکاری لازم برای تنظیم بودجه ندارد و مردم تاوان آن را پس می‌دهند.

پژوهشگر اقتصادی و اجتماعی با بیان اینکه دولت در بودجه ۹۹ باز هم نفت را بنای اصلی درآمد قرار داده است، گفت: دولت بودجه سال ۹۹ را بودجه مقاومتی نامیده در حالی که هیچ نگاهی به ظرفیت‌های داخلی کشور نکرده است. آیا دولت نگاهی به وضعیت کارگران کرده و بودجه سال ۹۹ را تنظیم کرده است؟

شهبازی عنوان کرد: دولت پس‌انداز ذخیره صندوق ملی ایران را تا آخرین ریال خرج کرده و صندوق توسعه ملی را عملاً تعطیل می‌کند.

فعال سابق جریان دانشجویی گفت: دولت بعد از روحانی صندوق ارزی کشور را خالی تحویل می‌گیرد، کشور به بن‌بست می‌رسد و مجبور به تسلیم شدن در برابر غرب خواهد شد.

وی ادامه داد: مردم باید از ریز بودجه اطلاع داشته باشند؛ دولت نباید دور از چشم مردم و افکار عمومی برای آینده کشور برنامه‌ریزی کنند.

شهبازی بیان کرد: دولت معافیت مالیاتی را از سلبریتی‌ها بر می‌دارد تا آقایان و خانم‌های مشهور حامی آنها باشند.

پژوهشگر اقتصادی و اجتماعی گفت: متاسفانه رقابت‌های قدرت در کشور باعث عقب‌افتادگی اقتصادی شده است و مردم تاوان این دعواهای سیاسی را پس می‌دهند و عده‌ای جیب خود را پر پول‌تر می‌کنند.

وی افزود: دولت با سرکوب مردم جنوب‌شهر کسری بودجه خود در سال ۹۸ را تامین کرد. به عنوان مثال ماجرای بنزین و این همه افرادی که کشته شدند تنها برای بی تدبیری دولت در تشخیص منابع درآمد بودجه بود‌.

پژوهشگر اقتصادی و اجتماعی گفت: دولت با باتوم به جان مردم می‌افتد اما حاضر نیست ساختارهای اقتصادی مریض را اصلاح کند؛ چراکه به صلاح آقا‌زاده‌ها نیست.

شهبازی بیان کرد: صندوق توسعه ملی با هدف اینکه درآمد نفتی را از بودجه حذف شود و کمک حال فقرا و مردم نیازمند باشد تاسیس شد اما در حال حاضر برخلاف فلسفه ذاتی عمل می کند. دولت با شعبده بازی و جا به جایی منابع درآمدی بودجه سال ۹۹ را مقاومتی جلوه داده است.

این عضو سابق جریان دانشجویی گفت: درآمدهای دولت باید اصلاح شود و جلوی فرار های مالیاتی و معافیت های مالیاتی گرفته شود.

وی افزود: روحانی با قرار دادن نفر اول بخش خصوصی به عنوان وزیر بهداشت باعث شد این حوزه در سال ۹۵ حدود ۸ هزار میلیارد تومان بدهکار شود.

شهبازی با اشاره به مناطق آزاد تجاری گفت: مناطق آزاد تجاری عامل فساد و بهم ریختگی اقتصاد کشور است زیرا با معافیت‌های مالیاتی تنها به فساد دامن زده است.

این فعال سابق دانشجویی گفت: در حال حاضر مناطق آزاد تجاری ۳۰ هزار میلیارد تومان معافیت مالیاتی دارند. در حالی که یک کارمند بخشی از حقوق ناچیز خود را باید به دولت بدهد.

وی ادامه داد: موسسات مالیاتی نظیر گاج و قلم‌چی چرا باید از پرداخت مالیات معاف باشند؟ دولت باید پاسخ این سوال را بدهد.

شهبازی فرار مالیاتی را عامل بی عدالتی در کشور دانست و گفت: مجلس شورای اسلامی باید طرح مالیات بر خانه های خالی را تصویب کند. در کشور حدود ۲ میلیون خانه خالی وجود دارد.

وی گفت: فرار مالیاتی یعنی دزدی ثروتمندان از جیب فقرا در حالی که دولت هیچ کاری انجام نمی‌دهد.

وی افزود: دانشگاهیان و دانشجویان تا زمانی که مطالبه گری نکنند بودجه کشور اصلاح نمی شود. بودجه باید مطالبه اول جامعه باشد.

شهبازی خاطرنشان کرد: دانشجویان در تمام مسائل اجتماعی و فرهنگی ورود می کنند اما در بحث بودجه سکوت کرده که این به نفع کشور نیست.

وی بیان کرد: در کشور هر حوزه ای بخواهد اصلاح شود عده ای اقا زاده مانع آن می شوند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1056522

وب گردی

وب گردی