مجمع تشخیص مصلحت‌ نظام در محاصره غرب‌گرایان

برخی غرب‌گرایان با حمایت رسانه‌های خارجی به دنبال فشار بر مجمع تشخیص مصلحت نظام برای تصویب لوایح FATF هستند.

سجاد صدیقی مسئول بسیج دانشگاه فرهنگیان در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره فشار برخی جریان‌های سیاسی کشور برای تصویب لوایح FATF در کشور، گفت: نگاهی وجود دارد که حل تمام مسائل کشور را به جای استفاده از ظرفیت‌های موجود، در همکاری با غرب می‌بینند و با برجام و مذاکره به دنبال حل مسائل کشور هستند.

وی با بیان اینکه جریانی خاص خواهان حل مسائل اقتصادی کشور از راه FATF است افزود: چنین نگاهی ریشه در حل مشکلات از طریق غرب دارد.

صدیقی درباره فشار به مجمع تشخیص مصلحت نظام برای تصویب لوایح FATF، گفت: برنامه‌ای برای این موضوع وجود دارد که با حمایت رسانه‌های بیگانه و سرویس‌های امنیتی غرب در حال پیگیری است.

مسئول بسیج دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه جریان دیگری در داخل با رویکرد هزینه‌تراشی برای جمهوری اسلامی ایران به دنبال تعامل با غرب است گفت: رویکرد این طیف منجر به افزایش هزینه برای کشور است. بعد از آن هم به دنبال معرفی کسی برای بر عهده گرفتن تمام نتایج کارهای خودشان هستند. آن‌ها در این زمان همه نتایج را متوجه مقام معظم رهبری می‌کنند تا هزینه‌های به وجود آمده برطرف شود. این طیف با چنین کاری به دنبال تامین هزینه کارها و تطهیر چهره خود هستند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان تصریح کرد: ظاهراً تصویب FATF برای برخی اپوزیسیون‌های خارج‌نشین خیلی اهمیت دارد که این‌‌گونه برای تصویب آن فشار آورده و از تمام ابزار رسانه‌های خود استفاده می‌‌کنند. جالب اینجاست که برخی در داخل هم برنامه‌‌ریزی دقیقی برای تحت فشار قرار دادن مسئولان، توسط برخی رسانه‌ها و افراد داده‌اند.

وی با تاکید بر بررسی لوایح FATF در مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: این نهاد از افرادی تشکیل شده که در امور اجرایی دارای تجربه‌های فراوانی هستند. تصمیم‌های گرفته شده در مجمع تشخیص مصلحت نظام به نفع کشور تمام خواهد شد؛ اما درباره لوایح خارجی باید جوانب کار را سنجیده و بعد در مورد آن‌ها تصمیم‌گیری شود.

صدیقی تاکید کرد: مجمع تشخیص مصلحت نظام در حال خرید زمان است تا در وقتی بهتر درباره لوایح FATF تصمیم‌گیری کند. بعید می‌دانم این نهاد با توجه به اصل موضوع و تبعاتش آن را بپذیرد.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان افزود: جریانی در داخل کشور که با تصمیمات خود برای مردم هزینه تراشی کرده به فعالیت‌هایش درباره FATF ادامه خواهد داد؛ اما این موضوع مهم باید خارج از فضای سیاسی روز روشن شود.

وی در پایان گفت: جنبش دانشجویی و رسانه‌ها باید درباره لوایح FATF روشنگری کنند تا مردم بیشتر به زوایای آن آگاه شوند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1056540

وب گردی

وب گردی