بیانیه گام دوم انقلاب در فضای دانشگاهی به گفتمان امیدبخش تبدیل شود

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس اظهار کرد: بیانیه گام دوم انقلاب را در فضای دانشگاه به یک جریان و گفتمان امیدبخش و گفتمانی که مبتنی بر امیدها و آرمان ها باشد تبدیل کنیم.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، حجت السلام و المسلمین سجاد نیکخو مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس در دوره آموزشی تشکیلاتی حیات طیبه که ویژه تشکل‌های دانشجویی در واحد شیراز در حال برگزاری است، گفت: ضرورت دارد ما به عنوان جریان‌های انقلابی و تشکل‌های دانشجویی مشارکت فعال در فضای سیاسی و اجتماعی داشته باشیم و بیانیه گام دوم انقلاب که توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شد و مبتنی بر قدرت اقناء و امید آفرینی است و روح حاکم بر این بیانیه که می‌توان از آن به عنوان سند هویت انقلاب اسلامی و شناسنامه جمهوری اسلامی یاد کرد، مهم قلمداد کنیم.

وی افزود: اگر جریان‌های فعال انقلابی در فضای دانشگاه با سیاست‌های کلان نظام اسلامی آشنا نباشند که نظام اسلامی چه راهی را پیموده، چه خطراتی را پشت سر گذاشته و چه خطراتی متوجه آن هست و چه مسیری را در پیش دارد، آگاه نباشد، نمی‌تواند نقش مفید و مؤثری در جامعه ایفا کنند.

حجت السلام نیکخو بیان کرد: روح حاکم بر این بیانیه متولی سه موضوع اصلی است. یک نظریه نظام انقلابی، دو بحث توانمندی ایران اسلامی و سه نیل به تمدن نوین اسلامی. ما باید این بیانیه را در فضای دانشگاه به یک جریان و گفتمان امیدبخش و گفتمانی که مبتنی بر امیدها و آرمان‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها باشد تبدیل کنیم و برای این کار نیاز هست که ابتدا ما این بیانیه را خوب بفهمیم و درک کنیم که این بیانیه چیست، چه ویژگی‌هایی دارد و آنرا باور کنیم. در این بیانیه در خصوص امید اجتماعی، اعتماد و عزت نفس ملی، استقلال و آزادی، صادقانه بودن، توجیح مند بودن و استمرار (پیوستگی) به خوبی بحث شده است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس خاطرنشان کرد: هدف ، هدف بلندی هست باید گام را محکم برداریم، در این حوزه باید تصور همدلانه با دانشگاه داشته باشیم خودمان را جدا ندانیم و یک زبان سیاسی همدلانه داشته باشیم چون پیوستگی ایجاد می‌کند. ایستادن، درجا زدن و حسرت گذشته خوردن و نگران آینده بودن جایگاهی ندارد و مشکلی از جامعه ما حل نمی‌کند. حرکت و رفتن به سوی آرمان‌های انقلاب اسلامی می‌تواند ما را به افق نزدیک کند.

وی ابراز امیدواری کرد: بتوانیم به عنوان احیا گران نو اندیش دینی در فضای انقلاب و با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در جهت توسعه و تعمیق مبتنی بر معارف قرآن و عترت گام برداریم و نقش آفرینی کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1056543

وب گردی

وب گردی