کشتی را به اوج برمی گردانیم/ ممنوعیت حضور ورزشکاران خارجی در تیم‌های دانشگاه

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت:دانشگاه آزاد اسلامی با پتانسیل و ظرفیت‌هایی که دارد، می‌تواند کشتی را به روزهای اوج خود برگردانده و به ارتقاء این رشته ورزشی در کشور کمک جدی کند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در ششمین جلسه شورای عالی ورزش دانشگاه آزاد اسلامی که ظهر امروز با حضور علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم کلانتری معاون فرهنگی و دانشجویی و سایر اعضا در سازمان مرکزی برگزار شد با تبریک مسئولیت جدید مهدی علی‌نژاد سرپرست معاونت قهرمانی وزارت ورزش، گفت: علی‌نژاد از عناصر ارزشی، مسلط و عالم حوزه ورزش هستند و ما در دانشگاه آزاد اسلامی از حضور وی به عنوان مشاور استفاده می‌کنیم و برای او آرزوی موفقیت داریم.

وی با تبریک موفقیت تیم کشتی دانشگاه آزاد اسلامی در مسابقات کشتی آزاد باشگاه‌های جهان، اظهار داشت: تأکید بنده درباره فعالیت‌های باشگاه فرهنگی علمی و ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی استفاده از توان دانشجویان و اعضای هیأت علمی بومی است. به همین دلیل از بکارگیری ورزشکاران خارجی در تیم‌های دانشگاه آزاد اسلامی مخالفت کردیم. خوشبختانه با اتکا به توان دانشگاه آزاد اسلامی توانستیم مقام نایب قهرمانی ششمین دوره مسابقات کشتی آزاد جام باشگاه های جهان را کسب کنیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر ایجاد شبکه استعدادیابی و نیرو پروری در تیم‌های ورزشی این دانشگاه خاطرنشان کرد: ورزش اگر ریشه در دانش نداشته باشد، موفق نخواهد بود، اگر این روزها صحبت از اقتصاد دانش‌بنیان می‌شود، به معنای آن نیست که در گذشته دانش نقشی در اقتصاد نداشته، بلکه اکنون سهم علم در اقتصاد افزایش یافته و دیگر اقتصاد منبع بنیان نیست. در ورزش هم باید دانش در حوزه‌های مختلف همچون علوم تغذیه، علوم تربیت بدنی و ... نقش آفرینی کند.

دکتر طهرانچی ادامه داد: اگر می‌خواهیم ورزش کشتی در ایران همچون گذشته بدرخشد، باید جریان کشتی در کشور را جدی گرفته و برای آن برنامه‌ریزی کنیم، این موضوع می‌طلبد که یک بازنگری و شروع خوب در حوزه ورزش دانش‌بنیان داشته باشیم. بنابراین تیم دانشگاه آزاد اسلامی که بر مبنای دانش شکل گرفته است، باید در مقابل تیم‌هایی که پشتیبان آن سرمایه است، پیروز باشد. برای تحقق این هدف برنامه‌های عملیاتی را باید در شورای عالی ورزش بررسی کرده و به تصویب برسانیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تأکید کرد: دنیای آینده بر مبنای علم است و دیگر تنها پول و سرمایه مهم نیست، بنابراین با شناخت این تحولات باید جریان علمی در ورزش را دنبال و یک هسته علمی در باشگاه‌های فرهنگی ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی دارای یک جریان علمی با صلابت است که می‌تواند باعث رشد جوانان شود، اظهار داشت: این دانشگاه سالن‌های ورزشی مجهز، اعضای هیأت علمی در حوزه ورزش و تربیت بدنی و مربیان با تجربه در کنار رشته‌هایی همچون علوم تغذیه و تربیت بدنی در اختیار دارد که می‌تواند به طور خاص به ورزش حرفه‌ای و قهرمانی ورود کرده و با یک برنامه جامع بلند مدت و پایدار، یک سیستم باشگاه داری علمی را در کشور ایجاد کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به امضا تفاهم نامه همکاری این دانشگاه با فدراسیون کشتی گفت: کشتی ورزش اول ایران است و به همین دلیل نخستین تفاهم نامه همکاری دانشگاه آزاد اسلامی با فدراسیون کشتی را منعقد کردیم تا بتوانیم انجمن کشتی دانشگاه آزاد اسلامی، باشگاه فرهنگی، علمی و ورزشی این دانشگاه و مدارس سما را برای به اوج رساندن رشته کشتی متحد و هم جهت کنیم، چرا که معتقدیم دانشگاه آزاد اسلامی با پتانسیل و ظرفیت‌هایی که دارد، می‌تواند کشتی را به روزهای اوج خود برگردانده و به ارتقاء این رشته ورزشی در کشور کمک جدی کند.

دکتر طهرانچی ادامه داد: باشگاه‌های ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی در قالب باشگاه فرهنگی، علمی و ورزشی فعالیت دارند و اصل جدی ورزش هویت ملی، اسلامی و انقلابی آن است، ورزش نماد تحول، شجاعت و جوانمردی است و آنچه که در دانشگاه آزاد اسلامی از اهمیت ویژه ای برخوردار است، این است که تیم‌های ورزشی و ورزشکاران ما باید نماد فرهنگ، علم و اخلاق باشند.

وی با اشاره به صحبت‌های علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی در این جلسه گفت: این موضوع که تعداد کشتی‌گیران فعال کشور از یک میلیون نفر به 45 هزار نفر کاهش یافته است، نکته قابل تأملی است که ایجاب می‌کند دانشگاه آزاد اسلامی با دارا بودن زیرساخت‌ها و فضای کالبدی، یک فعالیت ریشه‌دار علمی در رشته کشتی انجام دهد. در این راستا انجمن کشتی دانشگاه آزاد اسلامی باید فعال باشد و جوانان ورزشکار عالم و با اخلاق تربیت کند.

کد خبر: 1056548

وب گردی

وب گردی