نیازی به ورود رهبر معظم انقلاب برای تصویب FATF  نیست

مسئول انجمن اسلامی دانشگاه علوم پزشکی همدان با در نظر داشتن فشار جریانی خاص بر رهبر معظم انقلاب برای تصویب شدن FATF اظهار کرد: معاهده‌ای که از راه‌های قانونی به نتیجه نرسیده نیازی به ورود مقام معظم رهبری ندارد.

صالح ربیعی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره عده‌ای که خواهان تصویب FATF هستند، گفت: آن‌ها به دنبال این هستند تا چهره‌ای پیروز از برجام نشان دهند و با لوایح خارجی کشور را از لیست سیاه تعاملات بین المللی بیرون ببرند. موافقان FATF می‌گویند با تصویب این معاهده تعاملات بانکی با ایران به راحتی انجام می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه برای به ثمر نشستن FATF هیچ تضمینی وجود ندارد، خاطرنشان کرد: تعهدات زیادی از سوی ایران در برجام انجام شد اما هیچ سودی برای کشور نداشت، دولت به این دلیل بر روی لوایح خارجی تاکید می‌کند تا تمام هزینه اشتباهات خود در طول سال‌های اخیر را به بیرون از کشور گره بزند.

ربیعی در ادامه با تاکید بر اینکه دولت با تصویب نشدن FATF به دنبال شانه خالی کردن از بار تمامی اشتباهات خود است، گفت: برجام مشکلات کشور را حل نکرد بلکه با آن تحریم‌های تازه‌ای علیه کشور اعمال شد. تصویب معاهدهFATF منجر به مشخص شدن راه‌های دور زدن تحریم‌ها برای دشمنان جمهوری اسلامی ایران خواهد شد.

مسئول انجمن اسلامی دانشگاه علوم پزشکی همدان تاکید کرد: معاهده FATF طبق نظر مقامات غربی، برای فشار بر اقتصاد ایران باید تصویب شود.

وی تصریح کرد: دولت با اجرایی نشدن معاهدهFATF به دنبال مقصر جلوه دادن دیگران در مسائل پیش آمده کشور است.

ربیعی با در نظر داشتن فشار جریانی خاص بر رهبر معظم انقلاب برای تصویب شدن لوایحFATF اظهار کرد: معاهده‌ای که از راه‌های قانونی به نتیجه نرسیده برای تصویب آن، نیازی به ورود مقام معظم رهبری نیست. دولت بر سر این معاهده از راه‌های قانونی تمکین نمی‌کند و تمام توان خود را برای تصویب آن به کار بسته است.

مسئول انجمن اسلامی دانشگاه علوم پزشکی همدان خاطرنشان کرد: عده‌ای در معاهده FATF می ‌خواهند رهبر معظم انقلاب به صورت مستقیم ورود کند تا از زیر بار اشتباهات خود شانه خالی کنند و تمام نتایج بد این کنوانسیون معاهده بر عهده ایشان بیفتد.

وی با تاکید بر اینکه عده‌ای نمی‌دانند لوایح FATF هیچ مشکلی از اقتصاد کشور را برطرف نمی‌کند عنوان کرد: وقتی این معاهده تصویب نشود شاید عده‌ای رهبری را به عنوان مقصر این اتفاق جلوه دهند و با باز کردن راه فراری برای خود دیگران را در مشکلات کشور مسئول نشان دهند. این موضع گیری و خرج کردن از رهبری خدشه دار کردن اعتبار نظام است.

ربیعی در پایان تاکید کرد: تصمیم گیری نهادهای قانونی راهی برای ورود رهبر معظم انقلاب به موضوعی چون معاهده FATF نمی‌گذارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1056550

وب گردی

وب گردی