مجلس با حضور دانشگاه آزاد در تبصره 9 لایحه بودجه 99 موافقت کرد

سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی از موافقت مجلس با حضور دانشگاه آزاد در تبصره 9 لایحه بودجه 99 مبنی بر اختصاص 40درصد اعتبارات نهادها، شرکت‌ها و مؤسسات انتفاعی وابسته به دولت، به دانشگاه‌ها برای امر پژوهش خبر داد.

احمدحیدری سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره تبصره 9 و بند ح لایحه بودجه سال 99، مبنی بر اختصاص 40‌درصد اعتبارات نهادها، شرکت‌ها، بانک‌ها و مؤسسات انتفاعی وابسته به دولت به دانشگاه‌های دولتی برای پژوهش و نبود نام دانشگاه آزاد اسلامی در این تبصره گفت: سال گذشته نام دانشگاه آزاد اسلامی از این تبصره حذف شده بود و این اعتبارات، صرفا به موسسات آموزشی و دانشگاه‌های وابسته به دولت اختصاص پیدا می‌کرد.

وی افزود: اما روز گذشته در جریان بررسی لایحه بودجه سال 99 در کمیسیون آموزش، تحقیقات و برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی، مصوب شد تا دانشگاه آزاد اسلامی نیز جزو این بند قرار بگیرد. این مصوبه به کمیسیون تلفیق می رود و سپس به صحن علنی مجلس خواهد رفت.

حیدری ادامه داد: طبق گفت‌و‌گوهای متعددی که با اعضای کمیسیون آموزش و برنامه و بودجه مجلس داشتیم، آن ها ادله‌های مطرح شده از سوی مسئولان دانشگاه آزاد را پذیرفتند.

سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: حذف این بند، موجب نادیده گرفتن 24 هزار عضو هیئت علمی و 350 هزار دانشجوی تحصیلات تکمیلی می‌شد که خوشبختانه این اتفاق نیفتاد و اعضای هیئت علمی و دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی می‌توانند با استفاده از این بند، خدمات علمی و پژوهشی گوناگونی را به کشور ارائه دهند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1056552

وب گردی

وب گردی