دانشجویان کم‌کاری دولت را جبران می‌کنند

دانشجویان قصد دارند با تشکیل کارگروهی اشکالات لایحه بودجه سال 99 که از سوی دولت تدوین شده است را بررسی کنند.

پوریا اکبری مسئول بسیج دانشجویی دانشکده مدیریت دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز از تشکیل کارگروهی در حوزه بودجه و مالیات خبر داد و گفت: بسیج دانشجویی بعد از رصد مشکلات اقتصادی جامعه و کشور این کارگروه که به‌ صورت اختصاصی در حوزه بودجه فعالیت می‌کند را تشکیل داد.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه رهبر انقلاب در بیانات خودشان بر علم نافع و وجود مشکلات ساختاری بودجه تاکید کردند؛ در این راستا کارگروه اقتصادی بسیج دانشجویی دانشکده مدیریت دانشگاه تهران مشکلات ساختاری بودجه را بررسی خواهد کرد.

اکبری عنوان کرد: با توجه به اینکه لایحه بودجه سال 99 کسری زیادی دارد، این کارگروه قصد دارد با بررسی دقیق و مواجهه با این مشکل، توسط اقتدار علمی دانشجویان راهکارهای حل مشکلات و کسری بودجه را به مسئولان گوشزد کنیم.

مسئول بسیج دانشجویی دانشکده مدیریت دانشگاه تهران درباره مشکلات لایحه بودجه سال 99 عنوان کرد: ایرادهایی از جمله نبود اوراق 80 هزار میلیاردی و اموال غیر منقولی که متاسفانه صحت اقتصادی ندارند در بودجه سال آینده وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه فعالیت‌های دانشجویی باید خروجی ملموس داشته باشند، گفت: دانشجویان با کمک و راهنمایی استادان در کارگروه اقتصادی دانشکده مدیریت دانشگاه تهران قصد دارند حتما بررسی و تحلیل‌ بودجه 99 خروجی داشته باشد. این نتایج در قالب فیلم‌های کوتاه موشن‌گرافی، نشریه و گزارش‌های عملکردی به نهادهای مربوط خواهد بود.

اکبری در پایان تاکید کرد: امیدواریم تا آغاز سال تحصیلی جدید، سندی تخصصی در حوزه اشکالات ساختاری بودجه و مشکلات اقتصادی کشور تهیه و تنظیم شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1056560

وب گردی

وب گردی