نمایشگاهی برای کشف فرصت‌های اشتغال

رویداد صدرا (صنعت، دانشگاه، راه اشتغال) و نمایشگاه کشف فرصت های اشتغال با حضور صنایع منتخب استان اصفهان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد آغاز به کار کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از واحد نجف آباد، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد در حاشیه برگزاری نمایشگاه کار و کشف فرصت های اشتغال در این واحد دانشگاهی گفت: صدرا به عنوان رویدادی بزرگ برای کشف فرصت های اشتغال توسط دانشجویان و محک زدن مهارت ها و توانمندی ها برای نخستین بار در این واحد دانشگاهی برگزار می شود.

امیررضا نقش افزود: رویداد صدرا، اولین برنامه حضور فعال نمایندگان صنایع بزرگ در دانشگاه به منظور مصاحبه، جذب و استخدام دانشجویان و دانش آموختگان توانمند دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد است.

وی در ادامه گفت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد به عنوان یکی از دانشگاه های پیشرو و پیشتاز کشور در حوزه های پژوهش و فناوری به ویژه ارتباط با صنعت و جامعه، حرکت به سمت دانشگاه کارآفرین را در اهداف کلان خود قرار داده و در کنار آموزش و پژوهش، مهارت آموزی و ایده پروری همراه با ایجاد آمادگی های شغلی و کارآفرینانه را در سیاستگذاری های خود قرارداده و در برنامه ریزی های منسجم با جدیت دنبال می کند که در این راستا در طول یکسال گذشته بیش از ۵۰ رویداد کارآفرینانه و استارت آپی به همراه دوره های مهارت محور با شرکت جمع کثیری از دانشجویان برگزار شده است.

وی افزود: در رویداد صدرا بیش از ۲۵ شرکت بزرگ و معتبر در حوزه های مهندسی مکانیک، مهندسی کامپیوتر، مهندسی صنایع، مهندسی پزشکی و روانشناسی ضمن معرفی شرکت، نیازهای استخدامی خودشان را ارائه کرده و مستقیما اقدام به جذب نیروی انسانی از بین دانشجویان توانمند دانشگاه می کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد ، ایجاد فرصتی برای محک زنی دانشجویان از وضعیت توانمندی ها و مهارت های خود و کشف انتظارت صنعت از دانش آموخته آماده به کار را از دیگر اهداف این رویداد برشمرد و افزود: کشف این انتظارات برای یک دانشجو در طول مدت تحصیل بسیار حساس و سرنوشت ساز است و می تواند انگیزه ای برای کسب مهارت های شغلی در طول مدت تحصیل و زمینه سازی برای اشتغال پایدار شود.

نقش ارتباط اثربخش صنعت با دانشگاه را کلید توسعه فناوری دانست و افزود: در عصر حاضر روابط پیچیده بین فناوری و نوآوری باعث پدید آمدن نظام نوآوری گردیده است و در نظام ملی نوآوری هر کشور ار تباط متقابل سه راس مثلث صنعت، دانشگاه و دولت بسیار مهم و اساسی است که در این میان نقش دولت ها سیاستگذاری و تسهیل کنندگی برای دو بازیگر اصلی یعنی صنعت و دانشگاه می باشد. بر همین اساس رویکرد جدید دانشگاه آزاد اسلامی ایجاد ارتباط نزدیک بین دانشگاه و صنعت و جامعه و پاسخگویی به مسائل روز کشور و نیازهای جامعه از طریق پژوهش اثربخش و فناوری ارزش آفرین می باشد چرا که دانشگاه در منویات رهبری معظم انقلاب قوه عاقله کشور شناخته شده است.

رئیس واحد نجف آباد در پایان افزود: حرکت دانشگاه باید به سمتی باشد که این ارتباط را مستحکم‌تر کند. این اتفاق سال‌هاست که در واحد نجف‌آباد افتاده و آماده‌ایم برای آینده شغلی دانشجویان قدم‌های مثبتی برداریم.

گفتنی است نمایشگاه کار و کشف فرصت های اشتغال، سوم و چهارم دی ماه در ساختمان اندیشه دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد دایر است.

انتهای پیام

کد خبر: 1056561

وب گردی

وب گردی