چرخش موتور هواپیما با کمک شرکت‌ دانش بنیان

مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان با اشاره به چرخش موتور هواپیما با کمک شرکت‌ دانش بنیان گفت: ناوگان هواپیمایی ایران نسبتا قدیمی ا‌ست و برای سرپا ماندن نیازمند کار علمی گسترده‌ است.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، صنعت هوانوردی ایران یکی از صنایعی است که تحت فشار تحریم قرار گرفته و تأمین نیازهای این صنعت از طریق واردات، به‌ سختی و با هزینه‌های بسیار بالا امکان‌پذیر است. در برخی از موارد واردات تکنولوژی و یا قطعات صنعت هوانوردی به داخل کشور غیرممکن است. به همین دلیل، تعمیر یا تأمین داخلی قطعات مورد نیاز صنعت هوایی کشور از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

یک شرکت دانش بنیان با استفاده از توان و تجربه نیروهای بومی توانست به دانش ساخت و تعمیر تعدادی از قطعات موتور هواپیما، مطابق با استانداردهای سازمان هواپیمایی کشوری دست یابد.

محمد حسن دیباجی مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان گفت: ناوگان هواپیمایی ایران نسبتا قدیمی ا‌ست و برای سرپا ماندن نیازمند کار علمی گسترده‌ است.

وی درباره فعالیت شرکت‌های داخلی که خدمات تعمیری موتور هواپیما ارائه می‌دهند، گفت: در کشور هیچ شرکت خصوصی مجوز ساخت قطعات هواپیما را ندارد.

دیباجی ادامه داد: ‌همکاری با شرکت هواپیمایی آسمان از تعمیر موتور هواپیمای فوکر100 آغاز و به مرور زمان به موتور هواپیمای ایرباس320 و بوئینگ 737 توسعه پیدا کرده است.

این فعال فناور افزود:‌ فوکر100 یک هواپیمای پرکاربرد در داخل کشور بوده که موتور این هواپیما‌ها ساخت شرکت «رولزرویس» است، این شرکت از هرگونه خدمات به این هواپیماها خودداری کرد. در نتیجه با استفاده از توان و دانش داخلی فعالیت خود را بر روی این موتور آغاز کردیم.

به گفته مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان، این شرکت از دانش تعمیر و ساخت 2 قطعه در موتور هواپیمای فوکر100 به تعمیر 8 قطعه در 5 هواپیما رسیده است.

وی درباره میزان اشتغالزایی گفت: این شرکت برای 35 نفر به صورت پاره وقت و تمام وقت اشتغالزایی کرده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1056577

وب گردی

وب گردی