واحد کرج دانشجوی خارجی جذب می‌‌‌کند/ تبادلات علمی با کشور لهستان

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز گفت: 250 دانشجوی خارجی در واحد کرج داریم که درصددیم این تعداد را به 500 نفر برسانیم. عمدتا دانشجویان ما از کشور افغانستان و در تمام مقاطع تحصیلی از کارشناسی تا دکتری مشغول به تحصیل هستند.

محمدحسن برهانی‌‌فر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز در گفت‌‌‌و‌‌‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره تبادلات بین‌‌‌‌‌المللی با دیگر دانشگاه‌‌‌ها و جذب دانشجو خارجی گفت: برخی از مسئولان سیاسی و علمی کشور لهستان که برای انعقاد قرارداد با شهرک‌‌‌‌‌‌‌‌های صنعتی به استان البرز آمدند برای تبادلات علمی و برقراری دیپلماسی لازم در این امر، با مسئولان دانشگاه آزاد واحد کرج وارد مذاکره شدند. تا به امروز، ارتباطی با نهادهای علمی لهستان نداشتیم و این برای اولین‌‌‌‌‌‌‌بار است که تبادلاتی را با این کشور منعقد کردیم.

وی تشریح کرد: در این دیدار توانمندی‌ها، ظرفیت‌ها و افتخارات علمی، آموزشی، پژوهشی و فناوری واحد کرج و آمادگی این دانشگاه برای تعامل در زمینه‌های مختلف اعم از تبادل استاد، پذیرش دانشجو و ارائه دستاورها و انجام تحقیقات مشترک با دانشگاه‌‌‌‌‌های کشور لهستان مورد بررسی قرار گرفت. مسئولان لهستانی، با وجود دستاوردها و امکانات موجود در واحد کرج، ابراز تمایل برای تبادل استاد و دانشجو داشتند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز در ادامه خاطرنشان کرد: در بخش بین‌‌‌‌الملل، یک نگاه بلندی در توسعه و جذب دانشجوی خارجی داریم و ابتدا از کشورهای هدف که در این قسمت و کشورهای همسایه تعریف شدند رایزنی‌‌‌‌‌‌‌هایی را شروع کردیم. این تبادل را ابتدا از اقلیم کردستان عراق آغاز کردیم و تعدادی دانشجو از این قسمت ثبت‌‌‌نام کردند که تاکنون 5 دانشجو از این قسمت داریم و با توجه به هدف‌‌‌‌گذاری که در جذب دانشجو در این منطقه انجام شده، حدود 300 دانشجوی خارجی از این بخش را تا سال آینده خواهیم داشت.

برهانی‌‌فر تاکید کرد: رایزنی‌‌‌‌هایی هم با کشورهایی چون پاکستان، چین و برخی از کشورهایی آفریقایی در زمینه تبادل استاد و دانشجو منعقد کردیم و قرار شد دو تیم تخصصی کار را دنبال کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز تصریح کرد: در حال حاضر، 250 دانشجوی خارجی در واحد کرج داریم که درصددیم این تعداد را به 500 نفر برسانیم. عمدتا دانشجویان ما از کشور افغانستان و در تمام مقاطع تحصیلی از کارشناسی تا دکتری مشغول به تحصیل هستند.

وی درباره ارائه امکانات خوابگاهی به دانشجویان خارجی در واحد کرج گفت: با توجه به اینکه کلیه دانشجویان خارجی ما از کشور افغانستان هستند نیازی به تامین خوابگاه نداریم اما یک مجموعه‌‌‌‌‌‌‌‌ای با ظرفیت 100 تخت را برای دانشجویان خارجی در نظر گرفتیم که در طول دوران در اختیار آنها قرار می‌‌‌گیرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1056583

وب گردی

وب گردی