حل مسائل ملی اولویت اصلی دانشگاه آزاد اسلامی است

دکتر طهرانچی گفت: روزانه 30 پایان‌نامه در بستر نظام موضوعات پژوهشی تدوین‌شده در سامانه طرح پایش دانشگاه آزاد اسلامی ثبت می‌شود که نشان می‌دهد طرح و حل مسائل ملی در اولویت دستورکار دانشگاه آزاد اسلامی است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در جلسه امضای تفاهم‌نامه همکاری با سازمان بهزیستی کشور که صبح امروز در سازمان مرکزی برگزار شد، گفت: دانشگاه‌های دنیا به دو دسته دانشگاه نخبگانی و اجتماعی تقسیم می‌شوند و دانشگاه آزاد اسلامی در زمره دانشگاه‌های اجتماعی است. دانشگاه آزاد اسلامی مجموعه دربرگیرنده جمع خاصی از نخبگان نیست، بلکه دانشگاهی با رویکرد اجتماعی در بدنه وسیع کشور است که مخاطب آن اقشار مختلف مردم است.

وی با بیان اینکه در دانشگاه آزاد اسلامی سالانه بیش از 180 هزار نفر در مقاطع کاردانی و کارشناسی جذب می‌شوند، اظهار داشت: اقشار مختلف جامعه از دانشجویان بسیار مستعدی که در رشته پزشکی جذب می‌شوند تا بخش عمومی و استعدادهای عمومی کشور، در دانشگاه آزاد اسلامی حضور دارند. در واقع این دانشگاه با یک رویکرد اجتماعی با بخش مهم و وسیعی از جامعه در ارتباط است.

دکتر طهرانچی خاطرنشان کرد: نگاه دانشگاه آزاد اسلامی مختص به یک واحد یا مرکز استان نیست، بلکه در شهرهای مختلف کشور مسئولیت اجتماعی دارد و این تفاوت، دانشگاه آزاد اسلامی را از دانشگاه‌های نخبگانی جدا کرده ، ضمن آنکه مباحث تخصصی در دانشگاه آزاد اسلامی جایگاه جدی دارد و دانش اجتماعی و رویکرد اجتماعی نیز در این دانشگاه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه در بحث رویکرد اجتماعی این دانشگاه، جمعی از مخاطبان ما با مخاطبان سازمان بهزیستی - به عنوان یک سازمان اجتماعی - مشترک هستند، گفت: این وجه مشترک باعث امضای تفاهم‌نامه همکاری‌های مشترک دانشگاه آزاد اسلامی و سازمان بهزیستی کشور شد. البته دانشگاه آزاد اسلامی پیش‌تر نیز در این حوزه فعالیت داشته است. یکی از این فعالیت‌ها در زمینه عمومی مخاطبان مشترک دو نهاد بوده که گسترش پیدا کرده و دیگری توجه به اقشار خاصی مانند ناشنوایان است.

وی با بیان اینکه از سال 1303 که مرحوم باغچه‌بان برای ناشنوایان مدرسه‌ای تأسیس کرد تا به امروز در این حوزه فعالیتی صورت نگرفته بود، تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی با رویکرد صرفاً اجتماعی خود در این حوزه سرمایه‌گذاری کرد و دانشگاهی مختص ناشنوایان به نام «واحد فرشتگان» در حال راه‌اندازی است که یک حرکت نو و بدیع به حساب می‌آید.

عضو هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اجرای طرح پایش، گفت: این طرح از آذرماه سال جاری در دانشگاه آزاد اسلامی عملیاتی شده است. طرح پایش به این معناست که تحقیقات در مقاطع تحصیلات تکمیلی در ذیل نظام موضوعات انجام ‌شود و هر چالش ملی دارای یک درختواره دانش است و این درختواره زمینه‌های پژوهشی دارد. در این طرح با حرکت برنامه‌ریزی شده دانشجویان نهایتاً راه‌حل‌هایی برای مسائل و چالش‌های ملی به دست خواهد آمد.

وی افزود: در حال حاضر روزانه 30 پایان‌نامه در بستر نظام موضوعات پژوهشی تدوین‌شده در سامانه طرح پایش دانشگاه آزاد اسلامی ثبت می‌شود که نشان می‌دهد طرح و حل مسائل ملی در اولویت دستورکار دانشگاه آزاد اسلامی است.

دکتر طهرانچی با بیان اینکه تاکنون 16 برنامه علمی در سامانه پایش آزاد بارگذاری شده، گفت: یکی از این موضوعات، آسیب‌های اجتماعی است که دانشجویان می‌توانند عنوان پایان‌نامه و رساله خود را انتخاب کرده و برای حل این مشکل بکوشند. این موضوع زمینه‌ای ایجاد می‌کند تا دانشگاه آزاد اسلامی مشکلات علمی بهزیستی را در بستر برنامه‌های علمی حل کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در پایان ابراز امیدواری کرد امضای تفاهم‌نامه با سازمان بهزیستی کشور، زمینه توسعه همکاری‌ها را شکل دهد و به حل مسائل این حوزه کمک کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1056597

وب گردی

وب گردی