خودکفایی در پخش برنامه‌های تلویزیونی با دستاورد پژوهشگران واحد یادگار

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی(ره) شهرری گفت: فرستنده دیجیتال ساخت دانشگاه آزادی‌‌‌‌ها توان پوششی مناسبی را برای ارائه تصاویر دیجیتال دارد که می‌‌‌تواند جایگزینی برای استفاده از ماهواره در پخش برنامه‌‌‌‌‌‌‌های تلویزیونی باشد.

سعید قاضی مغربی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی(ره) شهرری در گفت‌‌و‌‌‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره تولید محصول دانش‌‌‌بنیان فرستنده دیجیتال تصویر در مرکز رشد این واحد دانشگاهی گفت: فرستنده‌‌‌‌‌‌‌‌ای که در واحد یادگار ساختیم یک فرستنده دیجیتال تصویر است که جزو نسل جدید فرستنده‌‌‌های تلویزیونی محسوب می‌‌‌شود. این فرستنده توان پوششی مناسبی را برای ارائه تصاویر دیجیتال دارد که در شهرستان‌‌‌‌‌های بزرگ کفایت می‌‌کند و نیازی به استفاده از ماهواره برای پخش تصاویر ندارد که در حقیقت می‌‌‌تواند جایگزینی برای استفاده از ماهواره در پخش برنامه‌‌‌‌‌‌‌های تلویزیونی باشد.

وی تشریح کرد: نمونه این محصول در دانشگاه، برای اولین‌‌‌‌بار در کشور بوده که توسط واحد یادگار انجام شده و از سوی دیگر دو شرکت دانش‌‌‌‌‌بنیان، پیش از این موفق به تولید فرستنده دیجیتال تصویری شدند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی(ره) شهرری در ادامه خاطرنشان کرد: کلیه تجهیزات این محصول در واحد یادگار تامین شده و امکانات لازم را داراست. تاییدیه اولیه صدا و سیما برای استفاده از این محصول اخذ شده تا بعد از دریافت مجوز نهایی از این سازمان با تاسیس یک شرکت دانش‌‌‌‌‌‌بنیان، وارد تولید انبوه این محصول شویم.

قاضی مغربی یادآور شد: تولید انواع فرستنده‌‌‌‌های تلویزیونی را در دستورکار داریم و درصددیم تا فرستنده‌‌‌هایی با وات کمتر برای مناطق روستایی و فرستنده‌‌‌هایی با وات بیشتر در شهرهای بزرگی چون اصفهان، تهران و مشهد را تولید کنیم. ورود به تولید انبوه این دستاورد دانش‌‌‌بنیان، یک دستاورد بزرگ برای دانشگاه آزاد محسوب می‌‌‌‌‌‌شود.

وی درباره نحوه تولید فرستنده دیجیتال تصویری گفت: تولید این محصول با طرح و ایده خودم و همکاری تعدادی از دانشجویان رشته برق واحد یادگار انجام شده است که یک دستاورد بی‌‌‌‌‌‌نظیر در مجموعه دانشگاهی کشور محسوب می‌‌‌شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی(ره) شهرری درباره اثرگذاری تولید فرستنده دیجیتال در کشور اظهار کرد: تولید این محصول علاوه بر استقلال کشور در بی‌‌‌نیازی استفاده از ماهواره‌‌‌‌‌‌ها، منجر به ایجاد اشتغال برای دانشجویان فعال در این زمینه خواهد شد. از سوی دیگر، دریافت تصاویر تلویزیونی با توجه به نواقصی که در دریافت تصاویر از طریق ماهواره‌‌‌‌ها وجود دارد با استفاده از این فرستنده به طور کامل در کل کشور انجام خواهد شد.

قاضی مغربی تصریح کرد: بعد از دریافت مجوز نهایی از صدا و سیما و راه‌‌‌‌‌‌اندازی خط تولید این محصول، امکان صادرات آن به کشورهای همسایه وجود دارد و برنامه‌‌‌‌‌‌ای هم برای صادرات این محصول به کشورهای همسایه در نظر داریم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1056609

وب گردی

وب گردی