12 کانون دانش، صنعت و بازار در استان خراسان رضوی ایجاد می‌شود

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی مشهد گفت: با توجه به ویژگی و توانایی های هر واحد دانشگاهی، 12 کانون دانش، صنعت و بازار در دانشگاه آزاد اسلامی استان ایجاد می شود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد، مسعود طاهری لاری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی و مشهد صبح امروز با حضور در اولین نشست هم اندیشی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد با مراکز تخصصی مشاوره و کارآفرینی و شتاب دهنده های استان خراسان رضوی ضمن خیر مقدم؛ با بیان اینکه ماموریت رویکرد و رسالت دانشگاه آزاد اسلامی تغییر یافته و به سمت دانشگاه اجتماعی در حرکت است، گفت: سیاست و برنامه دانشگاه اجتماعی شناسایی مسائل جامعه و حل آنهاست.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه اکنون از بحث آموزش و پژوهش خارج شده و به سمت دانشگاه‌ نسل سوم و چهارم گام برمی دارد، اظهارداشت: دانشگاه‌های کارآفرین از نیمه دوم قرن بیستم در دنیا فعالیت خود را آغاز کرده اند و امروز تبدیل به دانشگاه‌های کارآمد شده اند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی و مشهد تجاری سازی علم، کالایی کردن دانش صنعتی با ثبت اختراع، تقویت نیروی کارآفرین و ارتباط با صنعت و جامعه را از ویژگیهای دانشگاه کارامد برشمرد و گفت: امروز دانشگاه آزاد اسلامی نیز با تقویت مراکز رشد و اقتصاد دانش بنیان به سمت دانشگاه کارآفرین و کارآمد پیش می رود.
طاهری لاری با اعلام همکاری دانشگاه با مراکز تخصصی مشاوره و کارآفرینی و شتاب دهنده های استان خراسان رضوی، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی و مشهد دارای توانمندی و ظرفیت‌های علمی پژوهشی زیادی است که می تواند در اختیار مجموعه های کارآفرین قرار دهد و آنها نیز کارآفرینی را توسعه دهند.

اسماعیل خیر خواه معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی مشهد در این نشست گفت: حوزه پژوهش وفناوری دانشگاه آمادگی کامل برای همکاری با صاحبنظران و کارشناسان مراکز تخصصی مشاوره و کارآفرینی و شتاب دهنده های استان خراسان رضوی را دارد.

وی با یبان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی و مشهد با برخورداری از 10 واحد و 6 مرکز دانشگاهی، دارای پتانسیل بالایی است که می تواند در زمینه های مختلف کارآفرینی و اشتغال کمک شایانی به کارآفرینان انجام دهد، افزود: با توجه به ویژگی و توانایی های هر واحد دانشگاهی، 12 کانون دانش، صنعت و بازار در دانشگاه آزاد اسلامی استان ایجاد می شود.
در این نشست قباد بهزادی پور مدیر کل اداره امور کارآفرینی و مراکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی در رابطه با وظایف مراکز رشد و ایجاد سراهای نوآوری دانشگاه و حمایت از نخبگان و کارآفرینان مطالبی ارائه کرد.

در ابتدای این نشست هر یک از کارآفرینان حاضر ضمن معرفی حوزه کاری شان، به ارائه نقطه نظرات و برنامه ها و دغدغه ها خود پرداختند.

کد خبر: 1056610

وب گردی

وب گردی