برقی‌سازی خط‌آهن گرمسار-اینچه‌برون؛بزودی /مذاکره با مسکو مناسب بود

وزیر راه و شهرسازی از آغاز عملیات برقی‌سازی راه‌آهن گرمسار-اینچه برون بعد از تعطیلات سال نو میلادی خبر داد و گفت: در مذاکرات مسکو توافق خوبی میان طرفین صورت گرفت.

‌به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز و به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی در آیین آغاز عملیات اجرایی تقاطع های کنارگذر ساری گفت: ما هیچ شأنی جز خدمتگذاری نداریم و باید در شرایط سخت وظایف خود را انجام دهیم.

وی افزود: با توجه به شرایط مالی امسال ۱۰۰۰ میلیارد تومان در راه های استان مازندران هزینه شده است.

عضو کابینه دولت دوازدهم همچنین از افتتاح منطقه یک آزادراه تهران_شمال و بخشی از پروژه تعریض بزرگراه هراز در دهه فجر امسال خبر داد و گفت‌: پروژه جاده پل سفید نیز از پیشرفت مطلوبی برخوردار است.

وزیر راه و شهرسازی ابراز امیدواری کرد که تکمیل و بهره‌برداری از سه تقاطع کنارگذر شمالی ساری به سیر حرکت و روان‌سازی ترافیک در کریدور شرقی-غربی شمال کشور کمک کند.

اسلامی ‌با اشاره طرح برقی‌کردن راه‌آهن گرمسار-اینچه برون گفت: این طرح در دست پیگیری قرار دارد و با سرمایه‌گذاران در حال مذاکره هستیم.

وی گفت: این پروژه یکی از پروژه‌های ضروری کشور است‌ زیرا استان های شمالی متعلق به همه مردم ایران است.

اسلامی با اشاره طولانی شدن روند مذاکرات این راه‌آهن سریع‌السیر گرمسار-اینچه برون گفت: در چند هفته گذشته قرارداد این پروژه نهایی شد و عملیات اجرایی بعد از تعطیلات سال نو میلادی از سوی طرف خارجی آغاز می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به سهم بالای استان مازندران در راه‌آهن سریع‌السیر گرمسار_اینچه برون ابراز امیدواری کرد، که یک خط قطار حومه‌ای در مسیر شمال احداث شود تا مقداری از بار ترافیکی جاده بر روی ریل منتقل شود.

وی گفت: مهمترین بخش این پروژه، ساری-قائم شهر به طول ۲۰ کیلومتر است که از یک سو تا ورسک و از طرف دیگر تا اینچه برون و گرگان ادامه یابد، این پروژه موجب می‌شود فرهنگ حمل‌ونقل ریلی در شمال کشور پایه‌گذاری شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1056679

وب گردی

وب گردی