تشکیل اتحادیه اسلامی دانشگاه‌های خلیج فارس با محوریت دانشگاه آزاد

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: تشکیل اتحادیه اسلامی دانشگاه‌های خلیج فارس و جهان اسلام با محوریت دانشگاه آزاد اسلامی قابل انجام است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در دیدار با دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه جهان استکبار به دنبال تصاحب، اسارت و انحصار علم است، گفت: علم اقتدار با خود به همراه خواهد آورد و تردیدی نیست اگر یک کشور می خواهد اقتدار جامع پیدا کند، یکی از پایه های اقتدار جامع رشد و پیشرفت بنیادین فناوری است.

آیت الله صفایی بوشهری افزود: اگر می خواهیم در نظم آینده جهان تأثیرگذار باشیم، باید نه تنها در علوم خودکفا بوده، بلکه باید مرجعیت نیز پیدا کنیم، استقلال واقعی سیاسی و حتی استحکام فرهنگی به این حوزه متصل است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با بیان اینکه با جهل جزء عمل جاهلانه و حرکت های غیر اصولی عملی صورت نمی گیرد، گفت: امام صادق (ع) می فرماید: شخص جاهل در مسیری حرکت می کند که گمراهی است و هرچه سریعتر حرکت کند دیرتر به نتیجه خواهد رسید.

آیت الله صفایی بوشهری اظهار داشت: علم در شرایط کنونی که جهان به سمت دانش بنیان محور در حال پیشرفت است، بسیار ضروری است و دانشگاه در کنار آموزش و پرورش و مدیریت علمی خانه نقش فوق العاده ای در این مقوله دارد و هر سه حلقه ها به هم پیوسته هستند.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی در متن جامعه است، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی برخلاف دانشگاه های دیگر که دولت پایه هستند، تقریباً دانشگاهی مردم پایه است و این ویژگی دانشگاه آزاد است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر ادامه داد: این یک فرصت مناسب برای دانشگاه است که با گسترش کمی و کیفی، در طول سال ها همواره مورد استقبال بوده است.

آیت الله صفایی بوشهری اظهار داشت: نگرش و رشد همه جانبه دانشگاه با فضای جغرافیای مردمی مد نظر بوده است که با رویکرد جدید دانشگاه، این پیوند مردم با دانشگاه دو طرفه شده و دانشگاه نیز با مردم ارتباط پیدا کرده است. ایفای نقش دانشگاه در توسعه، پیشرفت، اشتغال زایی و رونق اقتصادی در طرف دوم امکان پذیر است.

وی یکی از مهمترین مشکلات آموزش در کشور را فهمیدن بدون مهارت دانست و افزود: رویکرد در مراکز آموزشی باید از فهم عبور کند و به مهارت بیانجامد.

آیت الله صفایی بوشهری با اشاره به اینکه یکی از عوامل مهم بیکاری، عدم توانایی در مهارت و کارآفرینی است، گفت: عدم مهارت سبب انباشت جمعیت برای انجام کارهای غیر مهارتی خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با بیان اینکه در حوزه کارآفرینی برنامه های اصولی و دانش پایه وجود ندارد، تصریح کرد: در حوزه کارآفرینی باید به سمت رشد توسعه ناخالص ملی، ثروت ملی و اقتدار در عرصه نظام بین الملل حرکت کرد.

وی تأکید کرد: باید بانک اطلاعات جامعی از ظرفیت های موجود استان ها ایجاد کرد و به سمت پیشرفت ایران اسلامی با دانش و با نگاه مقام معظم رهبری حرکت کرد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با بیان اینکه این استان توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان الگوی تنظیم سند دانش بنیان اقتصاد آمایشی ایران انتخاب شده است، گفت: بوشهر می تواند منطقه آزاد فناوری شود و دانشگاه آزاد اسلامی می تواند مرکز و کانون تولید نرم افزار پیشرفت از یک سو و گسترش سخت افزارها و ایجاد حرکت های توسعه به اشکال مختلف از سوی دیگر باشد.

آیت الله صفایی بوشهری با بیان اینکه بوشهر از دیرباز از جهت علمی و به ویژه علوم انسانی در جنوب ایران و حوزه خلیج فارس مرکزیت داشته است، تصریح کرد: بوشهر می تواند مرکز کانون و دبیرخانه دائمی مراکز دانشجویی حوزه خلیج فارس و جهان اسلام باشد و اتحادیه اسلامی دانشگاه های خلیج فارس و جهان اسلام تشکیل شود که این مسئله با محوریت دانشگاه آزاد اسلامی قابل انجام است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1056689

وب گردی

وب گردی