اولین مرکز توسعه هوانوردی غرب کشور در واحد اراک تأسیس می‌شود/ ورود دانشگاه به ساخت موتور جت

رئیس اداره ارتباط با صنعت و جامعه دانشگاه آزاد اسلامی اراک گفت: اولین مرکز توسعه هوانوردی غرب کشور با همکاری فرودگاه اراک توسط دانشگاه آزاد این شهر تاسیس می‌‌‌‌شود.

سجاد باقری رئیس اداره ارتباط با صنعت و جامعه دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک در گفت‌‌و‌‌‌‌‌‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره تفاهم‌‌‌‌‌‌نامه‌‌‌‌ها و قراردادهای این واحد دانشگاهی با ارگان‌‌‌‌‌‌‌ها و سازمان‌‌‌‌‌‌‌‌‌های مختلف گفت: در حال حاضر، با کارخانه کمباین‌‌‌سازی اراک قرارداد داریم و در امور صنعتی، تحقیقاتی و آموزشی این همکاری آغاز شده است. بر همین مبنا و در راستای تحقق طرح پویش طبق توافقنامه‌‌‌‌‌‌ای که با این کارخانجات داشتیم، 4 نفر از دانشجویان ما هم‌زمان با تحصیل در رشته صنایع، برای کار در صنعت کمباین سازی، مشغول به فعالیت شدند. این دانشجویان بعد از یادگیری مهارت‌‌‌‌‌‌‌های لازم جذب می‌‌‌‌شوند و اگر هم در این کارخانجات مشغول به کار نشوند، مهارت‌‌‌های لازم مرتبط با این صنایع را برای ورود به بازار کار فراگرفته‌‌‌‌‌‌‌‌‌اند.

وی افزود: در راستای عملی شدن طرح پویش، دانشجویانی را برای حضور در صنایع، هم‌زمان با تحصیل معرفی می‌‌‌‌کنیم که دارای تسلط به یکسری از نرم افزارها بوده و از سوی دیگر ترجیحا جزو دانشجویان ترم آخر باشند که دارای معدل بالای 17 هستند. دانشجویانی که این ویژگی‌‌‌‌‌‌ها را دارند بعد از انجام ثبت‌‌‌‌‌نام و تاییدیه دانشگاه و صنایع مزبور برای فعالیت و مهارت‌‌‌‌آموزی وارد صنایع مربوط می‌‌‌شوند. حضور دانشجویان دانشگاه آزاد اراک در صنایع مختلف استان منجر به برندسازی این دانشگاه و شناخته شدن مهارت‌‌‌‌‌‌‌های فارغ‌‌‌‌‌‌‌التحصیلان و دانشجویان آن خواهد شد.

باقری تشریح کرد: درصددیم یک دانشجو از رشته منابع انسانی و یک دانشجو دیگر هم از رشته حسابداری به کمباین‌‌‌‌‌سازی اراک معرفی کنیم و سه نفر از این دانشجویان در مقطع کارشناسی مشغول به تحصیل هستند. کارخانه کمباین‌‌‌‌‌‌‌سازی اراک با کلیه این دانشجویان قرارداد بسته و حقوق ماهیانه دریافت می‌‌‌‌‌‌‌کنند. اصل فعالیت شرکت کمباین‌‌‌‌‌‌‌‌سازی هم در خصوص ساخت ماشین‌آلات کشاورزی است.

رئیس ارتباط با صنعت و جامعه دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک درباره همکاری این واحد دانشگاهی با فرودگاه اراک خاطرنشان کرد: اولین مرکز توسعه هوانوردی غرب کشور با همکاری فرودگاه اراک توسط دانشگاه آزاد این شهر تاسیس می‌‌‌‌شود. این مرکز دارای دو بخش اصلی است که بخش اول آن شامل آموزش و تربیت مهماندار، بخش دیگر تجهیزات هواپیماها و موتورهای جت و در نهایت ساخت موتور جت خواهد بود.

باقری تاکید کرد: با توجه به اینکه رشته‌‌‌هایی در خصوص صنعت هوایی و آموزش مهمانداری در شهر اراک و اطراف آن نداریم، ایجاد این مرکز به عنوان اولین جایی که در این زمینه فعالیت خواهد داشت منجر به تربیت افراد بسیاری در زمینه رشته مهمانداری و توسعه صنعت هوایی کشور در استان مرکزی می‌‌‌‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1056722

وب گردی

وب گردی