آمادگی دانشگاه آزاد برای پیشبرد‌ دیپلماسی علمی در جهان اسلام

معاون اموربین الملل و دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی، پیشبرد دیپلماسی علمی در منطقه را جزو مهم ترین برنامه‌های این معاونت دانست.

حسین شیخ الاسلام معاون اموربین الملل و دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی در گفت و گو باخبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره برنامه‌های این معاونت در حوزه دیپلماسی علمی در منطقه اظهارکرد: دانشگاه آزاد طی چندسال گذشته، فعالیت‌های خوبی در تدوین راهبردهای مناسب برای پیاده سازی دیپلماسی علمی انجام داده است که در آینده نیز ادامه خواهد داشت.

وی افزود: اساسِ راهبرد دیپلماسی علمی در منطقه، پیاده‌سازی منویات مقام معظم رهبری است که دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یک دانشگاه اجتماعی با حضور مدیریت جدید، این منویات را در دستور کار قرار داده است.

معاون اموربین الملل و دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی طی چندسال گذشته، اقدامات خوبی را در راستای اهداف نظام جمهوری اسلامی انجام داده است و یکی از مهم ترین گام‌هایی که در این معاونت و در صحنه بین المللی باید برداریم، الهام بخش بودن در جهان اسلام و تعامل سازنده با جوامع بین المللی است.

شیخ الاسلام گفت: باید نشان دهیم که دانشگاه آزاد به عنوان یک کلیت در صحنه خارجی، دانشگاهی پیشرو است و نشان دادن نکات مثبت آن با توجه به گستردگی که در سطح کشور دارد و فعالیت‌های علمی و پژوهشی که انجام داده است، وظیفه اصلی ما محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: باتوجه به این که علم و فناوری در جهان امروزی به عنوان یک اسلحه کارآمد در تعیین قدرت هر کشوری اثر گذار است، باید در رشد این حوزه و در تعامل با کشورهای جهان اسلام تلاش کنیم.

معاون اموربین الملل و امور دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاداسلامی در پایان خاطرنشان کرد: باید در تعامل با دانشگاه‌های کشورهای دیگر، روحیه رافت اسلامی و آمادگی خود را برای تبادلات‌علمی و پژوهشی نشان دهیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1056731

وب گردی

وب گردی