استفاده از پوست میگو در صنایع دارویی

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی گرگان گفت: پژوهشگران یک شرکت دانش‌‌‌بنیان در دانشگاه آزاد واحد گرگان برای اولین بار، در زمان کوتاهی موفق به تولید کمک‌منعقدکننده‌‌‌‌هایی در خصوص تصفیه آب شرب (H1) شدند.

مهدی عبادی عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی گرگان در گفت‌‌و‌‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره تولید پودر منعقد کننده تصفیه‌‌‌‌‌‌ آب شرب در مرکز رشد این واحد دانشگاهی گفت: با توجه به اینکه کمک منعقد کننده‌‌‌‌‌‌‌های موجود در تصفیه آب شرب به صورت وارداتی وجود دارد و استفاده از این ماده نیازمند دقت فراوانی است که اگر از یک میزان بیشتر شود منجر به آسیب به سلامتی انسان می‌‌‌شود، بر همین مبنا، برای تولید بیولوژیک این ماده وارد عمل شده و موفق به تولید این محصول شدیم.

وی تشریح کرد: در زمان کوتاهی موفق به تولید کمک منعقدکننده‌‌‌‌هایی در خصوص تصفیه آب شرب (H1) شدیم. برای دریافت نتیجه نهایی از این محصول، تست‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های مختلفی انجام دادیم و با همکاری آب و فاضلاب استان گلستان بخشی را به عنوان پایلوت انتخاب کردیم. این محصول روی فاضلاب‌‌‌های صنعتی اثربخش بود و برای بسیاری از کارخانجات موفق به رنگ‌‌‌بری و تصفیه فاضلاب‌‌‌های صنعتی شدیم که دستاورد بزرگ برای ما محسوب می‌‌‌شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی گرگان در ادامه درباره اثرگذاری ارائه منعقدکننده آب شرب به صورت بومی در کشور خاطرنشان کرد: با توجه به نتایج مثبتی که ارائه این محصول داشت، درصددیم تا با حمایت آب و فاضلاب استان گلستان وارد همکاری جدی با این سازمان شده و با ارائه این محصول که به صورت وارداتی در کشور عرضه می‌‌‌‌‌شود، علاوه بر جلوگیری از خروج ارز از کشور به خودکفایی و استقلال در این زمینه دست یابیم.

عبادی تاکید کرد: تولید منعقدکننده تصفیه آب شرب در شرکت دانش‌‌بنیان مرکز رشد واحد گرگان، توسط یک گروه چهار نفره، متشکل از دو عضو هیئت علمی این واحد دانشگاهی و دو نفر شیمی‌دان انجام شده است. در این شرکت محصولات دیگری چون کیتوسان تولید کردیم؛ این محصول از پوست میگو با حدود ۳ هزار کاربرد واقعی بوده که مهم‌‌‌ترین کاربرد آن در صنایع دارویی و تولید محصولات مرتبط با پوست و مو است.

وی درباره حمایت از پژوهشگران در کشور اظهار کرد: واحد گرگان برای انجام این پروژه یک کارگاه در اختیار ما گذاشت؛ اما قطعا برای توسعه پژوهش، نیازمند حمایت مسئولان امر برای ادامه راه هستیم. اگر کشوری بخواهد به توسعه‌‌‌‌یافتگی برسد باید به پژوهشگران و استحکام پژوهش توجه ویژه‌‌‌‌‌‌‌ای داشته باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1056733

وب گردی

وب گردی