برقراری امنیت در اقیانوس هند ضامن حفظ منافع اقتصادی است

معاون عملیات نیروی دریایی ارتش گفت: برقراری امنیت کامل خطوط کشتیرانی در منطقه اقیانوس هند، به ویژه در محدوده بین تنگه هرمز، تنگه مالاگا و تنگه باب المندب که به مثلث طلایی مشهور است، ضامن حفظ منافع اقتصادی در صحنه جهانی است.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، دریادار دوم غلامرضا طحانی معاون عملیات نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در جلسه توجیهی رزمایش مرکب دریایی ایران، روسیه و چین که با حضور فرماندهان یگان‌های روسی و چینی شرکت‌کننده در این رزمایش برگزار شد، با تبریک ایام میلاد حضرت عیسی مسیح(ع) و سال نوی میلادی به مسیحیان جهان گفت: شمال اقیانوس هند یکی از مهم‌ترین آبراه‌های جهان بوده و نقش مهمی در تجارت بین‌الملل دارد.

وی افزود: برقراری امنیت کامل خطوط کشتیرانی در این منطقه، به ویژه در محدوده بین تنگه هرمز، تنگه مالاگا و تنگه باب المندب که به مثلث طلایی مشهور است، از یک سو ضامن حفظ منافع اقتصادی در صحنه جهانی بوده و از سوی دیگر، همکاری و همگرایی نیروهای دریایی مختلف را می‌طلبد.

دریادار دوم طحانی با بیان اینکه رزمایش مرکب دریایی سه کشور از اهمیت خاصی برخوردار است گفت: کشورهای بسیاری در منطقه دریای عمان و اقیانوس هند که از مناطق کلیدی تجارت جهانی محسوب می‌شود، تردد دارند و به همین جهت حفظ امنیت دریایی در آن بسیار مهم و حیاتی است.

معاون عملیات نیروی دریایی ارتش ادامه داد: ماهیت مشترک تهدیدات دریایی و تحولات سیاسی بین دولت‌ها برای انجام اقدامات هماهنگ، باعث شده که نیروهای دریایی سه کشور بیش از گذشته با یکدیگر همکاری کنند.

وی با بیان اینکه بالا بردن آمادگی رزمی، دستیابی به امنیت جمعی و تبادل تجربه در حوزه مقابله با تروریسم و دزدی دریایی از اهداف مهم این رزمایش است، گفت: امیدوارم به نحو مطلوب و شایسته بتوانیم مراحل مختلف طرح‌ریزی و اجرای این رزمایش مشترک سه‌جانبه را انجام دهیم.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1056738

وب گردی

وب گردی