فاکتورهای راه‌اندازی سراهای نوآوری چیست؟

مدیرکل امور پارک علم و فناوری و شرکت‌های دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی گفت: پایش آموزشی، پژوهشی و پایش فناوری واحدهای دانشگاهی از فاکتورهای راه‌اندازی سراهای نوآوری به‌شمار می‌رود.

سیدجواد صدری‌مهر مدیرکل امور پارک علم و فناوری و شرکت‌های دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره انتخاب موضوعات سراهای نوآوری تخصصی در سطح‌های واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی گفت: حضور هیئت علمی متخصص و جمعیت دانشجویی مرتبط در کنار پایش آموزشی، پژوهشی و پایش فناوری واحدهای دانشگاهی از فاکتورهای راه‌اندازی سراهای نوآوری است.

وی افزود: علاوه بر اینکه ظرفیت‌های دانشگاهی در راه‌اندازی سراهای نوآوری موثر است؛ پتانسیل‌های منطقه و زیرساخت‌های کسب‌وکار شهری نیز درنظر گرفته می‌شود. به‌طور مثال راه‌اندازی سرای نوآوری «چرم و کفش» در واحد تبریز هم در راستای پایش آموزشی و پژوهشی قرار دارد و هم جهت با پایش فناوری و پتانسیل‌های منطقه‌ای است.

مدیرکل امور پارک علم و فناوری و شرکت‌های دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: اکنون صنعت چرم و کفش بیشترین اشتغال را در منطقه تبریز ایجاد کرده که با ترکیب پایش آموزش و پایش فناوری می‌توان به یک مدل واحد رسید و این مدل را در نهایت به کسب‌وکار و استارتاپ‌های دانشجویی تبدیل کرد.

صدری‌مهر با اشاره به لزوم اختصاص فضاهای مناسب در اختیار سراهای نوآوری، بیان کرد: معاونت فناوری و نوآوری در امر بهسازی، نوسازی و تجهیز فضای سراهای نوآوری ورود خواهد کرد. انتظار می‌رود رؤسای واحدهای دانشگاهی درخصوص تأمین فضای سراهای نوآوری اهتمام کافی را داشته باشند.

وی نگرش‌های سنتی و آموزش‌محور بعضی از رؤسای واحدهای دانشگاهی را متناقض فعالیت‌های حوزه فناوری دانست و تأکید کرد: ضروری است نگرش‌های فناورانه در واحدهای دانشگاهی به‌روز شود و بهترین فضاها در اختیار سراهای نوآوری قرار بگیرد. معاونت فناوری و نوآوری در نظارت و بهسازی فضاهای فناوری واحدهای دانشگاهی ورود کرده است.

مدیرکل امور پارک علم و فناوری و شرکت‌های دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: سراهای نوآوری باید به‌شکلی طراحی و تجهیز شوند تا دانشجویان نیز پس از فراغت از کلاس‌های آموزشی در فضای آن قرار بگیرند و با تقویت ایده‌های خود با روندهای کسب‌وکار آشنا شوند. دانشگاه آزاد اسلامی برای رشد و توسعه سراهای نوآوری هزینه خواهد کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1056749

وب گردی

وب گردی